Albert Heijn verkoopt vier weken lang boeketten van Bloomon in vier van zijn winkels. Met de test wil de supermarktketen kijken of de klant behoefte heeft aan de bloemen van de online bloemenservice in de winkel.
“We denken dat Bloomon het A-merk is onder de bloemen en maken nu de stap om te testen of het toevoegen van dit merk ons aanbod verrijkt”, vertelt Constantijn Ninck Blok, directeur vers bij de supermarktketen.
De boeketten zijn vanaf tien oktober op donderdag tot en met zondag te koop in vestigingen in Amersfoort, Amsterdam, Breda en Wageningen. De prijzen van de boeketten zijn gelijk aan de prijzen die Bloomon op zijn website vraagt.
Het is de eerste keer dat Bloomon zijn bloemen in een fysieke winkel in Nederland verkoopt. Wel had het bedrijf eerder enkele pop-upwinkels. De bloemenservice, opgericht in 2014, is momenteel actief in zes landen: Nederland, België, Denemarken. Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Begin dit jaar investeerde de Rabobank 7,5 miljoen euro in Bloomon. Het bedrijf leed in 2017 een verlies van negen miljoen euro, twee keer zoveel als het jaar ervoor.
Reacties 0