Het beste van RetailTrends: week 41

Het beste van RetailTrends: week 41

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Geeft Mall of the Netherlands winkelcentrum In de Bogaard de genadeklap?
Het in 1963 geopende In de Bogaard in Rijswijk was een van de eerste overdekte winkelcentra van Nederland. Maar de laatste jaren kampt het met structurele leegstand van ruim dertig procent en het is volgens de gemeente niet meer aantrekkelijk als regionaal winkelcentrum. En dan opent volgend jaar ook nog eens Westfield Mall of the Netherlands in Leidschendam. Komt het nog goed in Rijswijk?

Leen Bakker: 'We zijn leuker dan veel consumenten denken'
Roerig, zo kun je de afgelopen twee jaar voor Leen Bakker wel typeren. De woonwinkelketen is al bijna drie decennia in handen van Blokker Holding, als laatstgenoemde in mei 2017 de ontmanteling van zijn winkelimperium aankondigt. Binnen twee weken wordt duidelijk dat private equity-partij Gilde Equity Management de formule voor een onbekende som inlijft. Een gesprek met ceo Debbie Klein.

Stop met dat gelul over beleving
“We hebben sterk de neiging om elkaar na te praten als het gaat over de toekomst van retail. Beleving is het toverwoord. Maar geloof mij nou, met een hippe koffiecorner of een DJ in je winkel ga je de oorlog niet winnen. Dus stop met dat gelul over beleving en start met een serieuze strategie voor een toekomstbestendige organisatie”, schrijft Arjan Leest in deze column.

Zo wil speelgoedketen Jase&Joy het verschil maken
Jase & Joy is de naam van de nieuwe speelgoedketen van Euretco. Het gaat om zeven voormalige Intertoys-ondernemers met in totaal negen winkels. Hoe gaan ze zich onderscheiden en hoe zit het eigenlijk met die naam? We vroegen het Miriam de Bruin, Business Unit Manager speelgoed bij Euretco.

Hoe Etos zich ontwikkelt van drogist tot gezondheidsadviseur
Van drogist naar gezondheidsadviseur. Zo moet Etos zich ontwikkelen. Dat was al snel de overtuiging van algemeen directeur Saskia Egas Reparaz toen ze september vorig jaar aantrad. En bij die transformatie past ook de overname van Solvo, eigenaar van websites als dokterdokter.nl en gezondheidsplein.nl. Egas Reparaz licht de nieuwe strategie toe.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!