D.I.O.-ondernemers denken aan overstap naar Care & Beauty

D.I.O.-ondernemers denken aan overstap naar Care & Beauty

Een aantal D.I.O.-ondernemers voert gesprekken over een mogelijke overstap naar de formule van Care & Beauty. Zij hebben in tegenstelling tot tientallen collega's nog niet voor DA gekozen.

“We gaan niets forceren”, vertelt mede-initiatiefnemer van Care & Beauty Harry Piet in een interview met RetailTrends over de gesprekken die met de D.I.O.-franchisers gevoerd worden. “We kijken wie er bij ons past en welke ondernemers zich ook goed voelen bij wat wij doen.”

De overstap van een groep D.I.O.-ondernemers naar de Care & Beauty-formule zou voor de drogisterijketen een snelle uitbreiding van zijn winkelbestand betekenen. De keten heeft momenteel 25 winkels in ons land en daar komen sporadisch filialen bij. “De ambitie is niet om echt heel groot te worden.” 

In een interview in het oktobernummer van RetailTrends vertelde de directie van DA, Lisette Havermans en Ruud van Munster, dat veertig van de zeventig D.I.O.-ondernemers heeft toegezegd nog voor het einde van het jaar over te gaan op de DA-formule. Honderd zijn er al om. “Uiteindelijk zal een groepje D.I.O.- franchisers overblijven die nog niet gekozen hebben. Met hen zullen we moeten bespreken wat we gaan doen. Maar zover is het nog niet.” 

Piet noemt de overgebleven groep franchisers pluriform. “Er zijn zoveel verschillende winkels met verschillende situaties, zoals locaties in dorpen, steden en op het platteland. Daardoor kun je haast niet onder een gemene deler opereren.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!