Cartoonesk en kleurrijk, dat zijn de sleutelwoorden voor de vernieuwde Louis Vuitton-winkel op de New Bond Street in Londen. Het filiaal is altijd al iconisch geweest voor het luxemerk, maar na de verbouwing is er nog een schepje bovenop gedaan. Het begint al bij het exterieur van het pand, waar een explosie van Louis Vuitton-symbolen in allerlei kleuren tegen de gevel is neergezet.
De winkel van ruim zestienhonderd vierkante meter heeft drie verdiepingen en is vormgegeven door de Amerikaanse designer Peter Marino. De lijmstenen wanden zorgen voor een chique sfeer en ook binnen is veel kleur aanwezig. Zo hangen er gekleurde egg chairs aan het plafond en zijn er her en der zitjes neergezet in geel en rood.
Cartoonesk en kleurrijk, dat zijn de sleutelwoorden voor de vernieuwde Louis Vuitton-winkel op de New Bond Street in Londen. Het filiaal is altijd al iconisch geweest voor het luxemerk, maar na de verbouwing is er nog een schepje bovenop gedaan. Het begint al bij het exterieur van het pand, waar een explosie van Louis Vuitton-symbolen in allerlei kleuren tegen de gevel is neergezet.
De winkel van ruim zestienhonderd vierkante meter heeft drie verdiepingen en is vormgegeven door de Amerikaanse designer Peter Marino. De lijmstenen wanden zorgen voor een chique sfeer en ook binnen is veel kleur aanwezig. Zo hangen er gekleurde egg chairs aan het plafond en zijn er her en der zitjes neergezet in geel en rood.
De kelder is gereserveerd voor de herencollectie. Op de begane grond en eerste verdieping is de damescollectie uitgestald, net als de sieraden en accessoires. Het is de enige winkel die, naast de Louis Vuitton-vestiging in Parijs, sieraden verkoopt.
Afgelopen week deed LVMH, het moederconcern van Louis Vuitton, nog een bod op juwelier Tiffany & Co. Het bod van 14,5 miljard dollar werd door Tiffany & Co afgewezen. Door Tiffany & Co te kopen wil LVMH zijn aanwezigheid in de VS vergroten. Adviseurs en verschillende aandeelhouders zouden het bod echter te laag vinden.