Lidl test handscanner in Nederlands filiaal

Lidl test handscanner in Nederlands filiaal

Lidl experimenteert met handscanners in zijn filiaal in Huizen. Dat meldt Distrifood. Het concept Scan & Go is een uitbreiding van de zelfscanners die de supermarktketen eerder introduceerde.

Met Lidl Scan & Go wil het van oorsprong Duitse bedrijf dat zijn klanten ‘snel, duidelijk en makkelijk’ boodschappen kunnen doen. Eind december gaat de discountketen de handscanners ook testen in zijn winkel te Oud-Beijerland. 

”We zien dat klanten hun boodschappen graag meteen willen inpakken. Met de handscanner kunnen klanten hun producten zelf scannen, in hun boodschappentas opbergen en afrekenen bij de zelfscankassa’s. Wij denken dat we onze klanten hiermee een extra service bieden”, aldus woordvoerder Christine Braun.

Op dit moment zijn dertien Lidl-filialen voorzien van zelfscankassa’s. Lidl laat aan Distrifood weten dat dit aantal vóór het einde van 2019 uitgebreid wordt naar 27 winkels. Eerder gaf de discounter nog aan het zelfscanconcept niet verder uit te rollen wegens gebrek aan ruimte in de bestaande filialen.  
 

Reacties 3


Peter van Turnhout 20 nov, 12:33

als Lidl geen zelfkassa aanschaft zal de verkoop snel dalen, mensen houden niet van wachten, ook afrekenen zoveel mogelijk via smartfoon gaat allemaal veel sneller en controle de mensen die nu niet aan de kassa zitten kunnen controleren en het smoesje van er wordt meer gestolen klopt niet houd gewoon de opgeschoten jeugd in de gaten want daar komt het vandaan ik koop minder bij lidl omdat ik incontinentie heb en niet aan de kassa kan wachten ik koop veel bij AH ook al betaal ik er soms iets meer ik hoef niet te wachten bij het afrekenen.
dus Lidl snel aan de automatische kassa gr Peter


P Wit 9 jan, 15:01

Zelfscan is een uitkomst. Niet iedere lidl heeft het. Net nog in wierden geweest en weer een artikel dubbel gescand. Zeer slordig. Heb het in bussum meerdere keren gehad tot zelfs bedragen van meer dan 5 euro. Hoe kan dat toch. Mensen kijk je kassabon na.


Henk Ermes 31 okt, 12:48

Selfscan is een grotere verliespost dan diefstal, het is een mode verschijnsel, ik hoor zo nu en dan wel eens verhalen dat mensen 3 artikelen pakken en er maar 1 scannen, of dat ze thuiskomen en zien dat ze vergeten zijn om een artikel te scannen, het is niet kwaad bedoeld, maar klanten komen in de winkel kennissen tegen en al winkelend en kletsend wordt er vergeten te scannen, zelf heb ik dat ook een keer meegemaakt, ik wist niet zeker of ik het gescand had, maar om nu die hele tas weer leeg te maken, was me door haast die ik had niet gebeurd, thuisgekomen kwam ik erachter dat het niet betaald was, ik heb dit bij het volgende bezoek aan de winkel gemeld, maar ze staarden me aan alsof ze "water zagen branden", dat zegt toch genoeg!

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!