Jumbo geeft geen laagsteprijsgarantie bij onze zuiderburen

Jumbo geeft geen laagsteprijsgarantie bij onze zuiderburen

Jumbo geeft in België geen laagsteprijsgarantie. Ook hoeft de vierde wachtende in de rij niet op gratis boodschappen te rekenen. Dat bevestigde cco Colette Cloosterman-Van Eerd een dag voor de opening van het eerste Belgische Jumbo-filiaal in Pelt, vlak over de grens bij Valkenswaard.

Jumbo legt in België de nadruk op de combinatie van een buitengewoon assortiment, goede service én lage prijzen. "We hebben gekeken hoe we zouden kunnen uitleggen dat we goedkoop zijn. We hebben het anders omschreven, maar we vinden een lage prijs nog steeds ontzettend belangrijk. Het is een van onze belangrijkste pijlers. We willen niet dat de consument voor de prijs naar een ander gaat, dus we checken ze allemaal. Daar zijn we continu mee bezig."

Het assortiment in de winkel ziet er anders uit dan in Nederland. Er zijn drieduizend artikelen toegevoegd, omdat - in de woorden van directeur België Peter Isaac - 'de Belg toch wat Bourgondischer is'. Zo is er een Belgische broodafdeling (met brood dat door de klant zelf kan worden gesneden), zijn er luxere maaltijden, rund- en varkensvlees uit België en typisch Belgische producten als vol-au-vent en stoverij. Ook is er ruimte voor Belgische merken als Lotus en Côte d'Or.

Dit jaar worden er nog twee Jumbo-filialen bij onze zuiderburen geopend. Op 20 november in Rijkevorsel en op 4 december in Lanaken. Volgend jaar volgen er tussen twaalf en vijftien in Vlaanderen. Op termijn moeten het er ruim honderd worden in België, herhaalde ceo Frits van Eerd. Er komen naast reguliere Jumbo-vestigingen ook Jumbo City's en Jumbo Foodmarkten. Waar en wanneer wilde Van Eerd niet zeggen. Onlinewinkelen kan in België vooralsnog niet. "We willen eerst de bricks doen voordat we naar de clicks gaan. We willen de Belgische klant eerst goed leren kennen."

 

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!