Picnic zet in op 'augmented intelligence'

Picnic zet in op 'augmented intelligence'

Na het inbouwen van AI in de organisatie, is het zorgen voor een juiste samenwerking tussen mensen en computers de volgende technologische stap voor Picnic. Daarom kijkt de etailer naar ‘augmented intelligence’, de stap na artifical intelligence, vertelt cto Daniel Gebler in het novembernummer van RetailTrends.

Alleen gebruikmaken van computers is niet genoeg, vertelt Gebler. “Bij augmented intelligence zoek je naar de juiste balans tussen wat AI kan leveren op het gebied van de organisatie en de klanten, en menselijke componenten.” Er zijn volgens hem dingen waar mensen op excelleren en die moeten door mensen gedaan blijven worden. Daarnaast zijn er genoeg zaken waar computers beter in zijn, zegt Gebler. “Daar moeten we een middenweg in vinden.”

Picnic beschouwt zichzelf als een ‘AI-first’ bedrijf. Dankzij kunstmatige intelligentie kan Picnic voor elke klant berekenen hoeveel tijd het kost om een bestelling te bezorgen, zegt Gebler. Daarnaast wordt het onder meer gebruikt voor productaanbevelingen en routeplanning, en wil de cto de technologie voor steeds meer doeleinden inzetten. “Hoe langer het systeem draait, hoe meer data je verzamelt en hoe beter het bedrijf wordt. Dat is niet mogelijk als je AI niet op de eerste plek zet.”

Daniel Gebler geeft in het novembernummer van RetailTrends, binnen de special What’s Next in Tech, een inkijkje in de technologische achterkant van Picnic. Een antwoord op de vraag wat zijn favoriete technologie is, krijg je overigens niet. “Dat is hetzelfde als vragen wat je favoriete kind is.” Het novembernummer komt vrijdag uit. Nog geen member,  klik dan hier voor meer informatie over een membership.
 

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends