Slimme pakketbrievenbus Mypo op de fles

Slimme pakketbrievenbus Mypo op de fles

De slimme pakketbrievenbus Mypo is failliet verklaard. De precieze reden van het faillissement is nog niet bekend, maar curator Angelina Bakker laat aan RTL Z weten dat liquiditeitsproblemen de directe oorzaak zijn. Volgens haar lagen er op het moment van het bankroet nog geen plannen voor een doorstart klaar, maar wordt momenteel nog wel naar die mogelijkheid gekeken.

Arjan Griffioen, oprichter van Mypo, zei afgelopen zomer in het FD dat er op dat moment ‘slechts’ 350 slimme pakketbrievenbussen verkocht waren. Dat moesten er meer worden, stelde hij. Griffioen liet destijds weten zich te concentreren op samenwerkingen met grotere webwinkels en bezorgdiensten. "Wanneer die doordrongen zijn van alle voordelen van ons platform, is de doorbraak van de pakketbrievenbus slechts een kwestie van tijd." 

Wat voor gevolgen het faillissement heeft voor de 350 gebruikers van Mypo en de zeven medewerkers van het bedrijf is nog onduidelijk. Mypo is volgens RTL Z momenteel niet bereikbaar voor commentaar.

Mypo werd opgericht in 2015 en staat voor My postoffice. De pakketbrievenbus van het bedrijf  kan aan de voordeur worden bevestigd en is alleen toegankelijk met een unieke cijfercode. Die code bestaat uit de laatste vier cijfers van de track & trace-code die via een mobiele app ingesteld zijn. De bezorger kan ook (retour)zendingen meenemen die door de consument in de pakketbrievenbus zijn geplaatst. In 2017 ontving Mypo nog een half miljoen euro aan groeigeld, waarmee de slimme pakketbrievenbus op de markt kon worden gebracht.
 

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends