Kaufland en Unilever weer samen door één deur

Kaufland en Unilever weer samen door één deur

Er is een einde gekomen aan het conflict tussen de Duitse supermarktketen Kaufland en Unilever. Het zusterbedrijf van Lidl gaat de producten van Unilever opnieuw in zijn schappen leggen.

Sinds vorig jaar lagen de twee partijen met elkaar overhoop, waarop Kaufland besloot alle producten uit de schappen te halen. Een gesprek tussen beiden zou nu tot een verzoening hebben geleid, meldt het Duitse vakblad Lebensmittel Zeitung. Eind deze maand zouden de eerste producten van Unilever weer in het assortiment van Kaufland zijn opgenomen. De verwachting is dat eind januari alle 480 producten van Unilever weer in de schappen van de Duitse supermarktketen te vinden zijn.

De eerdere breuk had onder meer met prijsverhogingen te maken die Unilever had doorgevoerd. Kaufland beschuldigde Unilever ervan als een van de belangrijkste merkfabrikanten ter wereld zijn markpositie te misbruiken. Behalve ‘drastische prijsverhogingen’ waren ook de algemene voorwaarden ‘eenzijdig gewijzigd’, zo stelde Kaufland. Het conflict was niet alleen zichtbaar in Duitsland, maar ook in Oost-Europese landen als Polen, Tsjechië en Kroatië verdwenen merken uit de schappen. 

Reacties

Dan komen we weer in kaufland boodschappen doen🙌👍

Geplaatst door h Verhoef op 27 november 2019 om 16:10

Laatste nieuws









RetailTrends