Score blijft in de Benelux, Chasin’ mikt vol op Duitsland

Score blijft in de Benelux, Chasin’ mikt vol op Duitsland

Modemerk Chasin’ verwacht volgend jaar te groeien van 120 naar tweehonderd verkooppunten in Duitsland. Op termijn komen er ook meer brandstores bij onze oosterburen, vertelt coo Frank Huisman tegen RetailTrends.

Chasin’ is onderdeel van Score en maakte twee jaar terug een speerpunt van Duitsland. In hoog tempo groeide het merk van veertig naar tachtig en nu 120 verkooppunten bij onze oosterburen. “Op den duur zullen er ook meer eigen winkels komen, maar voorlopig is de combinatie van shop-in-shops en online de strategie”, aldus Huisman. Momenteel is er één brandstore in Duitsland. In de Benelux blijft het aantal brandstores gelijk op de huidige 24 in Nederland en drie in België.

Voor multibrandketen Score heeft Huisman geen grote fysieke uitbreidingsplannen meer. Momenteel heeft de retailer zo’n zestig vestigingen in Nederland en vijf in België. “Mogelijkheden die voorbijkomen pakken we zeker aan, maar de strategie is niet om heel veel nieuwe winkels te openen”, aldus de coo. Ook zijn er geen plannen om Score-winkels in andere landen te openen. “Liever spelen we het huidige spel heel goed.”

Score Group heeft volgens Huisman een ‘stabiele omzetgroei’ en verwacht het jaar met winst af te sluiten. De online omzet groeit volgens hem met dubbele cijfers.

Op RetailTrends gaat Frank Huisman uitgebreid in op de strategie van Score, en vertelt hij waarom het middensegment een ‘topplekje’ is.

Reacties 1


Martin Ballegooy 22 nov, 20:57

[Deze reactie is door de gebruiker verwijderd]

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!