Hermès zag zijn omzet in de afgelopen tien jaar verdrievoudigen. Ondanks die snelle groei doet het merk geen consessies aan kwaliteit. "Zelfs als de producten voor het verlaten van de werkplaatsen al zijn gecontroleerd doen wij dat in Bobigny (locatie van het magazijn, red.) gewoon nog eens over", vertelt Marianne Taam, logistiek directeur van Hermès in het decembernummer van RetailTrends.
Het bedrijf groeit snel, niet alleen door de groeiende vraag van luxeproducten, maar ook door de uitbreiding van het assortiment. Dat vroeg om de nodige aanpassingen in het magazijn in Bobigny, dat volledig gerenoveerd is, vergroot en gedigitaliseerd is en is voorzien van een nieuw warehousemanagementsysteem. "We hadden een twintig jaar oud maatwerksysteem dat niet meer kon brengen wat we nodig hadden", vertelt Taam.
Ook nu het magazijn in Bobigny enkele miljoenen producten per jaar verwerkt, blijven de controles nog in tact. "Dat is een uiterst arbeidsintensief, maar noodzakelijk proces. Kwaliteit is ongelofelijk belangrijk", stelt Taam. Lees alles over de supplychain van Hermès in de luxespecial van RetailTrends.
Reacties 0