RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Zo stoomt Wibra zich klaar voor de toekomst
Wibra timmert al zestig jaar in stilte aan de weg. De discountformule gedijt goed in die luwte, is gezond en maakt winst. Maar is dat ook genoeg voor de toekomst? Voor een antwoord op die vraag neemt Wibra de aankomende jaren zijn concept en strategie onder de loep. “De wereld is aan het veranderen, en wij moeten mee”, legt ceo Bas Duijsens uit

Zo voegt Julia's een snufje technologie toe aan de Italiaanse keuken
Sneller, uitgebreider en moderner. Zo omschrijft business manager Liset Deelder ‘Julia’s 2.0’: een nieuwe versie van de stationswinkel, waarvan Rotterdam Centraal sinds vorige week de primeur heeft. Deelder legt aan RetailTrends uit waarom Julia’s na ruim tien jaar toe was aan vernieuwing en vertelt hoe versie 2.0 er precies uitziet

Hoe Fietsvoordeelshop.nl wil groeien
Twee familiebedrijven hebben elkaar gevonden. Autodealer en -importeur Louwman Groep heeft een minderheidsbelang genomen in Fietsvoordeelshop.nl, dat behalve een groot online platform ook zes fysieke winkels heeft.  Door de samenwerking met Louwman denkt de fietsenwinkel versneld te kunnen groeien. Vijf vragen aan mede-eigenaar Mark Vriend.

Acht dingen die je moet weten over de luxeconsument
December is de luxemaand bij uitstek. Hoe ziet die markt er eigenlijk uit? Bain & Company deed er onderzoek naar en kwam tot acht typeringen over de luxeconsument anno 2019.

Dit is het vernieuwde concept van H&M
H&M probeert zichzelf telkens opnieuw uit te vinden, door kledingverhuur aan te bieden of zijn bestellingen per fiets te bezorgen. In Zweden is de H&M-winkel in Stockholm voorzien van een nieuw concept, met beautybar, koffietrolley en de mogelijkheid om kleding te laten repareren.