Topman Jumbo: 'Online is verlieslatend'

Jumbo sluit niet uit dat de kosten voor het thuisbezorgen van online boodschappen op termijn hoger worden. “Economisch is het noodzakelijk, maar we zitten in een zeer concurrerende markt”, zegt financieel topman Ton van Veen tegen De Financiële Telegraaf.

Van Veen laat weten dat online verlieslatend is voor de supermarktketen, maar Jumbo hiermee wel een groep loyalere klanten aanwakkert, die meer in de winkels uitgeven. “Ruim vier procent van onze omzet is online, zeg maar zo’n één miljoen per dag”, aldus Van Veen.

Eerder deze week werd bekend dat Jumbo zijn omzet zag groeien tot 8,4 miljard euro. Voor 2021 is het doel dat de omzet neerkomt op tien miljard euro. “Het zal er om hangen of dat op eigen kracht kan.” Met zijn jaaromzetcijfers maakte de supermarktketen bekend in de Randstad zes winkels over te gaan nemen van Marqt en Ekoplaza. Jumbo was al eerder in de race om Marqt helemaal over te nemen, maar de keten viel toen in handen van Udea.

Reacties 1


Reinder Koornstra 31 dec, 11:06

Tja, dát zeg ik al zolang! Je moet je rendement ook niet halen uit je webshop, maar uit besparingen die daardoor mogelijk worden in je winkel!
De Nieuwe Winkelier

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!