Duurzaam verfbedrijf Fairf is in de prijzen gevallen. Het is uitgeroepen tot Naam van het Jaar, een initiatief van merknamenspecialist Hans Prummel en mediaondernemer Richard Otto.
Fairf is opgericht door Laurens van Dort. Hij kwam op het idee nadat hij in Brazilië betrokken was geweest bij een studentenproject om krottenwijken letterlijk kleurrijker te maken. "Ik zag toen de impact van kleuren op mensen." Van Dort besloot duurzame verf te ontwikkelen, gemaakt op waterbasis met een plantaardig bindmiddel. De verf wordt geproduceerd in een Nederlandse fabriek die draait op zonne-energie en wordt bezorgd door fietskoeriers.
"Fairf is een mooie slimme naam in een tijd waarin eerlijke producten en duurzame producten massaal door de consument worden omarmd", zei jurylid Henkjan Smits (ex-Idols) over de winnaar. Daarmee liet de Rotterdamse verfmaker het eveneens Rotterdamse BAKR (een bakker) achter zich. De Nijmeegse Lego-winkel De Blokkenpiloot eindigde als derde.
RetailTrends koos Fairf eerder uit als een van de tien Retailrookies 2019-2020, innovatieve pioniers die inspelen op nieuwe consumentenbehoeften en die retail kleur geven.
Reacties 0