Damesmodeketen Didi is dinsdag failliet verklaard. De webshop van de Nederlandse keten is uit de lucht.

De oorzaak van het faillissement is volgens curator Tineke Wolfswinkel de online concurrentie. Zij laat weten op zoek te gaan naar een kandidaat die Didi als geheel wil overnemen. Door het bankroet staat de baan van 350 medewerkers op het spel.

Didi werd veertig jaar geleden opgericht en is in handen van de familie Elzas. Het concern had het al langer moeilijk door hevige concurrentie, maar wilde in maart 2019 nog zijn imago vernieuwen met conceptstores. In een interview met RetailTrends die maand stelde directeur Yasha Elzas nog dat het de goede kant opging met de keten. “Dat merk je bijvoorbeeld aan de positieve resultaten die we krijgen uit ons nog niet zolang bestaande loyaltyprogramma. Hetzelfde geldt voor onze omnichannelstrategie die is uitgerold en geïntegreerd.”

Didi richt zich met zijn kleding op de vrouw van middelbare leeftijd. De keten heeft ruim tachtig winkels in ons land en twaalf conceptstores. Die blijven voorlopig, tijdens de zoektocht naar een koper, geopend.

RetailTrends stond onlangs al stil bij de val van damesmodeketens.