Kledingketen Didi failliet, webshop uit de lucht

Kledingketen Didi failliet, webshop uit de lucht

Damesmodeketen Didi is dinsdag failliet verklaard. De webshop van de Nederlandse keten is uit de lucht.

De oorzaak van het faillissement is volgens curator Tineke Wolfswinkel de online concurrentie. Zij laat weten op zoek te gaan naar een kandidaat die Didi als geheel wil overnemen. Door het bankroet staat de baan van 350 medewerkers op het spel.

Didi werd veertig jaar geleden opgericht en is in handen van de familie Elzas. Het concern had het al langer moeilijk door hevige concurrentie, maar wilde in maart 2019 nog zijn imago vernieuwen met conceptstores. In een interview met RetailTrends die maand stelde directeur Yasha Elzas nog dat het de goede kant opging met de keten. “Dat merk je bijvoorbeeld aan de positieve resultaten die we krijgen uit ons nog niet zolang bestaande loyaltyprogramma. Hetzelfde geldt voor onze omnichannelstrategie die is uitgerold en geïntegreerd.”

Didi richt zich met zijn kleding op de vrouw van middelbare leeftijd. De keten heeft ruim tachtig winkels in ons land en twaalf conceptstores. Die blijven voorlopig, tijdens de zoektocht naar een koper, geopend.

RetailTrends stond onlangs al stil bij de val van damesmodeketens.

Reacties 24


Alice Goosensen 25 jan, 10:32

Hoop op doorstart didi heeft superleuke kleding en kwaliteit !!!


Elly Raak 11 jan, 17:28

Hoop ook van harte op een doorstart, eventueel met alleen winkels in de grote steden. Waar moet de 40+ vrouw nu naar toe voor leuke kleding? Ik ben nog niet toe aan Gerry Weber etc. Had het ook echt niet verwacht omdat Didi echt wel onderscheidend is qua stijl kleding. Heel erg jammer!!


Mir Erkelems 10 jan, 20:54

Hoop op doorstart.Koop veel kleding bij Didi ,in de winkel! Morgen ben ik jarig en Didi bonnen gevraagd.Deze alvast gekregem om ze maar in te leveren voor het niet meer Kan.Het kon wel alleen moest ik voor hetzelfde bedrag als de bonnen erbij kopen.Dus voor € 50,_ bonnen,betekent voor €100,_ kopen...Kan. toch niet!! Bedankt, dames van Didi in Castricum voor jullie goede hulp en service.Hoop toch dat jullie blijven!!


Hans Hartwig 9 jan, 19:05

Aub geen doorstart!
Dat hebben wij de laatste 2 jaar genoeg gezien met de Kahn's en adepten. Steeds een grotere berg met schuld achterlaten.
De branche is op zich niet slecht maar door deze wildwest verhalen krijgt een normale ondernemer/starter in de Fashionbranche geen euro krediet bij de grootbanken.
Ophouden met allerlei smoesjes. Internet is niet de schuldige, teveel kosten, teveel blabla.
Gewoon lekker bezig zijn in je winkeltje met goede merken, juiste modellen en stoffen.
Last van internet? Nee van allerlei doorstarts!


marja comino 8 jan, 18:34

Dit is dus echt erg, al mijn kleding koop ik daar, het zit altijd goed en de kwaliteit is supergoed dat vind je niet meer zo gauw terug, echt balen.


Seb Seb 8 jan, 14:28

Alle Didi 'fans' ten spijt hier, Didi was gewoon een slechte formule. Punt.

Het management van deze keten heeft de afgelopen 10 jaar onder een steen geleefd en pas vorig jaar het licht gezien.

De middelbare doelgroep is juist een doelgroep die nog vrij trouw is aan een winkel. Offline koopt en niet gaat windowshoppen om het daarna online te kopen.

Als je zelfs in dat segment niet kunt overleven, heb je duidelijk hele foute keuzes gemaakt.


Chantal Henssen 8 jan, 13:48

Ik wist niet wat ik hoorde en had het absoluut niet verwacht. De vestiging bij ons hier in het zuiden in Beek heeft een geweldig en superleuk team. Je kan bij Didi altijd slagen en het voordeel je kan alles combineren. Ik hoop inderdaad dat ze een doorstart mogen maken en ik nog velen malen een leuke aankoop mag doen bij Didi Beek.


Jen De wakker 8 jan, 13:18

Heel erg.didi was anders...kleurrijk..nu moet de consumrnt zelf setjes gaan maken.maar waar??


Wilco 8 jan, 13:17

Blijft een bijzondere beweging dat gerenommeerde partijen een vermogen betalen om op toplocaties te gaan zitten, vervolgens hard schreeuwen met marketinguitingen dat ze op die toplocatie zitten en per saldo dan failliet gaan door de te hoge kosten en toch nog uitblijvende winkeltraffic. Ergens in het proces hadden toch al lang de vastgoedkeizers met omzetgerelateerde huur akkoord moeten gaan en vanuit hun verantwoordelijkheid voor de zgn. toplocatie de promotiekosten moeten oppakken. Retail blijft een raar en vrijwel onmogelijk spelletje als je de regels niet wil herzien met z'n allen.


Brigit Senders 8 jan, 11:03

Hoppa weer een winkelketen weg, waardoor komt dit?? Omdat iedereen online koopt....beste consument het ligt aan jullie!! Iedereen klaagt dat er geen winkels meer zijn, maar intussen koopt iedereen online.


P Bok 7 jan, 22:24

Straks verdwijnt er weer een kwaliteitswinkel uit de winkelstraten. Didi is een super fijne winkel met fijne medewerkers en kleding van goede kwaliteit. Veel sterkte voor alle betrokkenen


A Van Loon 7 jan, 21:47

Zonde van een bedrijf met mooie historie! Hoe lang zou het duren voordat namen om de hoek komen van bekende gelegenheid triootjes? Hebben de (niet zo) keurige wonderboy en voormalig bankier Van Der Schoor, beroeps snoeier en hardcore asset-stripper Rozenboom en ex-accountant Everts er weer trek in? Oren en ogen open bij een zogenaamde doorstart beste curator...


Paula Van der zwet 7 jan, 21:17

Ik ben ook een trouwe klant van didi zag het op het journaal
En zeker waar ga ik nu mijn kleding kopen
Een keer Didi zeggen en me kast is leeg


Frank Willemse 7 jan, 20:21

Jammer, weer een prachtbedrijf ten onder :(
Wil de Nederlandse consument nou alleen maar ramsjwinkels als action en primark?


Nathan Nugteren 7 jan, 19:55

Het probleem is dat de huren te hoog zijn, bezoekersaantallen dalen maar huur gerelateerde kosten blijven stijgen. Zolang de waarde van het vastgoed gekoppeld is aan de huur zullen de huren nooit dalen. Zo’n vastgoedonderneming wacht wel tot een amper in Nederland belasting betalende internationale onderneming de plek komt opvullen. Vandaar dat alle centra ook hetzelfde winkelaanbod hebben.


Tanka Beeuwkes 7 jan, 19:09

Niet te geloven... Sinds een paar jaar heb ik eindelijk mijn favoriete kledingmerk gevonden! Ik ben zo blij met mijn Didi kleding, waar moet ik straks dan naar toe? Die 'plastic weggooikleding' of 'bejaardenkleding' gaan dragen van modezaken die er dan nog overblijven? Of bij duurdere zaken gefrustreerd weglopen omdat ik niet in hun kleding pas? Ik ga maar heel zuinig zijn op mijn Didi kleren die ik nu heb... Ik vind het triest, heel triest voor Didi en voor hun trouwe klanten.


Atwan Koer 7 jan, 19:02

Prutsers uit Heerhugowaard!


Carmen Cumi 7 jan, 18:37

DIDI ik denk aan jullie!

Verbazend genoeg las ik met tranen in mijn ogen dit.
DIDI is Me, Ik ben DIDI!
En voor zoveel meer vrouwen.
Ik draag zelfs enkel DIDI besef ik net....

Maar dan ben ik nog enkel een consument.
DIDI wat moet dit zwaar zijn voor jullie...
Heel veel kracht en positief blijven...
Jullie horen gewoon te bestaan!

Mijn wens is:
een en frisse doorstart en een mega verkoop voor jullie!

Liefs een trouwe DIDI fan


Miriam van Tienen 7 jan, 16:26

Heel erg jammer. Ze hebben bij Didi net iets anders en geen doorsnee kleding. Goede kwaliteit. Ik hoop dat ze een doorstart mogen maken.


Cora Verheugd 7 jan, 15:47

Heel jammer slagen bij didi geen probleem altijd leuke kleding jammer. Ik hoop dat er nog een doorstart komt.


Karin Mulder 7 jan, 15:01

Kunnen we voortaan alleen nog maar ergens een jurk halen wat naar 1 keer wassen een tuniek is. Didi heeft kleding met kwaliteit, ik hoop op een doorstart.
Reinder Koornstra ik ben een consument van Didi en vind het heel erg want waar kan ik nu nog heen voor kwaliteit.


Nina A. 7 jan, 14:23

Fijn. Straks lopen we allemaal in miss Etam.


Pascal Vries 7 jan, 14:23

Deze trend is niet meer te ontkennen, men koopt anders en een aantal bejaarden houden vast aan oude businessmodellen. Het is net zoals de weerstand die er kwam toen de automobiel op kwam: Traditionele mensen zagen enkel gevaren en niet de kansen....


Reinder Koornstra 7 jan, 14:05

December is voorbij, en heeft te weinig opgeleverd om nog door te gaan. Dan belt de bank, en is het over!
Natuurlijk jammer voor alle betrokkenen, jammer voor het winkelcentrum, maar niet voor de consument!

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!