Het beste van RetailTrends: week 3

Het beste van RetailTrends: week 3

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Zo komt IKEA tot een juiste winkelbeleving
Stadsconcepten, nieuwe winkelindelingen en een onmisbare webshop; IKEA laat zich niet alleen meer kenmerken door zijn blauwe dozen langs de snelweg. Dat moet ook, stelt Miriam Stox, country retail solutions manager bij de Zweedse meubelgigant en spreker op het evenement Stores That Wow, want ook IKEA moet zich klaarstomen voor de toekomst. “De klant heeft andere behoeftes en dromen en wij moeten met hen meebewegen.” 

Amazon komt eraan, wat betekent dit voor Nederlandse retailers?
Amazon.nl wordt een volwaardige webshop; niet meer alleen een plek waar je e-books kunt kopen. Het eerste kwartaal zou het zover zijn, volgens sommigen al februari. Wat betekent de komst van Amazon voor Nederlandse retailers? Jos Voss en Olaf Zwijnenburg van de Rabobank schreven er onlangs nog een blog over. Het tv-programma EenVandaag stond er deze week bij stil. 

Zo verovert damesmodeketen Guts & Gusto zijn plekje in een roerige branche
In een tijd waarin binnenlandse damesmodeketens zoals Witteveen, Sylver en Didi het loodje leggen en andere vrouwenmerken (waaronder Steps en Esprit) winkel na winkel sluiten, groeit het Nederlandse Guts & Gusto stug door. Ook offline: dit jaar opent het modebedrijf zijn vijfde filiaal. Hoe verovert oprichter Henrike ten Voorde haar plekje in de onstuimige fashionbranche?

Zo denkt Beter Bed er weer bovenop te komen
Beter Bed zit al een tijdje in de hoek waar de klappen vallen. Hoorde je de naam het afgelopen jaar vallen, dan was dat vaak in combinatie met termen als ‘kwakkelende Duitse tak’ en ‘gifschandaal’. En dat is zonde, vindt ceo John Kruijssen. “Want de Nederlandse business floreert als nooit tevoren.”

SchoenenZaken: 'We hebben de ambitie om Nederland te veroveren'
Na tweeënhalf jaar in Groningen is het tijd voor een volgende stap voor SchoenenZaken. Er komt een tweede vestiging. In het centrum van Zwolle neemt SchoenenZaken de Laccio-winkel over. "We hebben de ambitie om Nederland te veroveren", zegt Joël Timmerman, een van de eigenaren. SchoenenZaken is de opvolger van De Schoenenfabriek, die in 2017 failliet ging.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends