'Geen enkel retailconcept van nu is futureproof'

'Geen enkel retailconcept van nu is futureproof'

De fysieke winkel van nu zal niet blijven bestaan, simpelweg omdat er geen entertaining is. Dat zegt Rutger Vlaming, eigenaar van het mobiele kledingconcept Suittruck op het RetailTrends-evenement Stores That Wow. 

Suittruck was RetailRookie in 2018 en rijdt met zijn trucks door het land om pakken en andere kleding op maat aan te meten en te verkopen. Het bedrijf voegt zo experience en met name gemak toe. Maar ook innoveren is belangrijk. "Op dat gebied gebeurt er in de kledingretail nog niet zoveel, als je het bijvoorbeeld vergelijkt met de autowereld", aldus Vlaming. Met de bodyscan die Suittruck in zijn trucks meeneemt om de maten van zijn klanten te achterhalen, probeert de kledingmaker op wielen dit wel te zijn.

Suittruck wil graag zijn kennis delen en is momenteel bezig met het ontwikkelen van een body-id, zoals Vlaming het noemt. Zo’n soort id wordt gemaakt met een speciale bodyscan-capsule, die bijvoorbeeld kan worden neergezet bij de Bijenkorf of sportcentrum. Consumenten kunnen hier een persoonlijk lichaamspaspoort laten maken en ‘updaten’ op het moment dat dat nodig is. “De bedoeling is dat het werkt als een soort DigiD, waarmee je bijvoorbeeld bij G-Star kunt inloggen en zij direct op de hoogte zijn van jouw maten.”

Reacties 2


Machiel R 12 feb, 12:00

Suittruck laat inderdaad zien dat je klanten nog kunt winnen voor je door iets speciaals te doen. Dat de fysieke winkel van nu snel verdwijnt geloof ik niet. Zoveel mensen, zoveel smaken.

Als ik ga shoppen om "gekleed" te zijn heb ik een heel andere mindset dan dat ik "casual" ga shoppen. Alles over een kam scheren kun je niet. Ik hou van lekker eten in een mooi restaurant maar het is ook lekker soms naar KFC of Burger King te gaan. Fastfashion of slowfashion, het bestaat naast elkaar en niet alleen in fashion gaat deze vlieger op.


Herman van Wissen 12 feb, 12:18

Ik moet er wel een beetje om glimlachen. Het is net zo iets als geen enkel mens futerproof. De geschiedenis laat zien dat de wijze waarop producten aan de man/vrouw worden gebracht voortdurend aan verandering onderhevig zijn. Je ziet daarom ook iedere dag opnieuw veranderingen en vernieuwingen in de detailhandel. De ondernemer die zich dit realiseert is futerproof anderen zullen verdwijnen. Mooi dat hij een digi d voor kleding ontwikkeld. Maar wie wil dat? Wellicht leuk om een keer te doen maar een beetje privacy voor je lijf is ook prettig. En zoals voorgaand commentaar. Zoveel mensen zoveel wensen.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!