Ahold Delhaize sluit 2019 sterk af, online flinke groei

Ahold Delhaize sluit 2019 sterk af, online flinke groei

Ahold Delhaize is 2019 sterk geëindigd. De omzet van het supermarktconcern steeg in het vierde kwartaal met vijf procent naar bijna 17,4 miljard. Op jaarbasis was er een stijging van 5,5 procent, naar 66,3 miljard euro. De operationele winst over 2019 steeg met 1,5 procent naar bijna 2,7 miljard.

Het moederbedrijf van onder meer Albert Heijn, bol.com en Etos zag in Nederland de omzet in het vierde kwartaal stijgen naar bijna vier miljard. Online namen de verkopen hier met 27,5 procent toe. Webwinkel bol.com was goed voor een stijging van 28,7 procent en boekte over het hele jaar een omzet van 2,8 miljard. Als die ontwikkeling zich doorzet, wordt dit jaar de grens van drie miljard overschreden.

In België was de omzetstijging in het vierde kwartaal een stuk geringer: 0,2 procent. In de VS, goed voor ruim zestig procent van de omzet, werd een groei van 2,7 procent geboekt.

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!