Hoewel de Bijenkorf al jaren een daling ziet in het aantal producten dat het verkoopt, stijgt de omzet. Dat vertelt ceo Giovanni Colauto op het RetailTrends-evenement Stores That Wow.
De groeiende omzet schrijft Colauto met name toe aan het hogere prijssegment waar de warenhuisketen zit. De afname van het aantal verkochte producten past bij de recente ontwikkelingen op het gebied van duurzaamheid, beaamt de ceo. "Zeker de laatste twee, drie jaar zien we een enorme dynamiek op het gebied van duurzaamheid en daar gaan wij in mee. Dat moeten we ook. Doen we genoeg? We doen best een aantal dingen, maar we kunnen nog zoveel meer doen."
Het teruglopen van de consumptie ziet Colauto bovendien niet als een probleem. "De markt is heel groot en het gaat er maar om dat wij genoeg van die markt naar ons toetrekken. We zitten in een verzadigde markt, en toch zijn wel al die jaren gegroeid in omzet." Lees op RetailTrends meer over de retaillessen die we kunnen leren van de Bijenkorf.
Herman van Wissen 19 feb, 11:50
Lizzy Van Schinkel de Groot 19 feb, 11:32
Karin van Vierzen 19 feb, 10:31
Vic Green 18 feb, 23:38