De Bijenkorf verkoopt minder maar zet meer om

Hoewel de Bijenkorf al jaren een daling ziet in het aantal producten dat het verkoopt, stijgt de omzet. Dat vertelt ceo Giovanni Colauto op het RetailTrends-evenement Stores That Wow. 

De groeiende omzet schrijft Colauto met name toe aan het hogere prijssegment waar de warenhuisketen zit. De afname van het aantal verkochte producten past bij de recente ontwikkelingen op het gebied van duurzaamheid, beaamt de ceo. "Zeker de laatste twee, drie jaar zien we een enorme dynamiek op het gebied van duurzaamheid en daar gaan wij in mee. Dat moeten we ook. Doen we genoeg? We doen best een aantal dingen, maar we kunnen nog zoveel meer doen."

Het teruglopen van de consumptie ziet Colauto bovendien niet als een probleem. "De markt is heel groot en het gaat er maar om dat wij genoeg van die markt naar ons toetrekken. We zitten in een verzadigde markt, en toch zijn wel al die jaren gegroeid in omzet." Lees op RetailTrends meer over de retaillessen die we kunnen leren van de Bijenkorf.

Reacties 4


Vic Green 18 feb, 22:38

Het gaat niet om de omzet of hoeveel producten je verkoopt, het gaat om de netto winst! En dat vind ik niet terug in dit artikel... Lees wat er niet staat...


Karin van Vierzen 19 feb, 09:31

De Bijenkorf heeft geen artikelen meer voor de gewone man, veel te duur!


Lizzy Van Schinkel de Groot 19 feb, 10:32

Super warenhuis


Herman van Wissen 19 feb, 10:50

De winst in 2018 was 41,3 miljoen, 6% meer dan 2017. Het zal nog een hele toer zijn om in dit warenhuis een assortiment met volledig verantwoorde producten te realiseren. Maar de intentie is er.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!