Fest wil vóór 2021 tien eigen winkels hebben. Dat zegt de eigenaresse van het Nederlandse meubelmerk, Femke Furnée, in een gesprek met RetailTrends. De retailer heeft op dit moment drie brandstores in eigen land.
Eerder dit jaar opende Fest een tweede brandstore in Amsterdam, maar ook internationale uitbreiding staat hoog op het wensenlijstje van Furnée. Aankomende zomer opent de oprichtster een winkel in Antwerpen, en het totaal aantal filialen moet eind dit jaar op tien uitkomen. Dat is althans het uitgangspunt, stelt Furnée. “We gaan niet rücksichtslos winkels openen vanwege dat ene doel, maar kijken per filiaal hoe het loopt.”
Fest werd in 2013 opgericht en heeft ruim tweehonderd verkooppunten in meer dan twintig landen. Het bedrijf maakt betaalbaar design dat grotendeels in eigen land wordt geproduceerd.
Aan RetailTrends vertelt de eigenaresse onder meer waarom Nederlands design ook aanslaat in het buitenland en waarom ze met Fest niet zo agressief wil groeien als concurrent Made.com. Lees het hele interview hier.
Reacties 0