Dit is het duurzame paradepaardje van Ace & Tate

Dit is het duurzame paradepaardje van Ace & Tate

Een winkelinterieur volledig gemaakt van gerecycled materiaal? Ace & Tate doet het in zijn (tweede) Antwerpse filiaal, waarvoor zwerfafval uit de omgeving is gebruikt. 

Door allerlei materiaal uit oude huishoudelijke apparaten met elkaar te combineren, ontstond een uniek soort materiaal die is gebruikt voor het hart van de winkel. Het materiaal is met de hand gesorteerd om de juiste kleurencombinatie te krijgen. De kleurrijke terrazopanelen - verspreid over de hele winkel - zijn gemaakt uit gerecycled plastic en de kenmerkende neonlampen zijn ook dit keer in het interieur terug te vinden. De neonverlichting van zwervend afval is bedoeld als eerbetoon aan het tweedehands materiaal dat is gebruikt.

Een winkelinterieur volledig gemaakt van gerecycled materiaal? Ace & Tate doet het in zijn (tweede) Antwerpse filiaal, waarvoor zwerfafval uit de omgeving is gebruikt. 

Door allerlei materiaal uit oude huishoudelijke apparaten met elkaar te combineren, ontstond een uniek soort materiaal die is gebruikt voor het hart van de winkel. Het materiaal is met de hand gesorteerd om de juiste kleurencombinatie te krijgen. De kleurrijke terrazopanelen - verspreid over de hele winkel - zijn gemaakt uit gerecycled plastic en de kenmerkende neonlampen zijn ook dit keer in het interieur terug te vinden. De neonverlichting van zwervend afval is bedoeld als eerbetoon aan het tweedehands materiaal dat is gebruikt.

Ace & Tate werkte voor het winkeldesign samen met het Rotterdamse designteam Plasticiet. De partijen bundelden hun krachten al eerder voor het filiaal in het Zwitserse Zürich, dat vorig jaar zijn deuren opende. Hiervoor werden kassablokken ontworpen, gemaakt van honderd procent gerecycled plastic.

Ace & Tate wil met de Antwerpse vestiging een volgende stap zetten richting verduurzaming. Het merk zegt in 2030 volledig CO2-neutraal te willen zijn en zegt dat innovatie in retail daar ‘slechts een onderdeel van is’.

Ace & Tate begon in 2013 online, maar heeft inmiddels zo’n vijftig winkels verspreid over tien Europese landen. "Elke Ace & Tate-winkel is uniek", zei retaildesignmanager Berit Burema eerder. "Voor iedere winkel bedenken we een eigen concept, vaak met een link naar de stad of de lokale creatieve scene."

Fotografie: Lennart Wiedemuth

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!