Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Differin, Instagram en Etos.
Differin
Huidverzorgingsmerk Differin heeft een app gelanceerd om acne tegen te gaan: Clear90. De app stuurt gebruikers dagelijks tips, aanbiedingen en herinneringen, zodat ze op schema blijven met hun huidverzorging. Daarnaast moedigt Clear90 gebruikers dagelijks aan om een selfie te nemen, zodat ze na negentig dagen hun voor- en na-foto's naast elkaar kunnen leggen om hun progressie te zien. "Acne is een van de meest voorkomende en frustrerende huidproblemen onder mijn patiënten", aldus general manager June Risser. "En hoewel er veel informatie over te vinden is, bestaan er ook veel misvattingen over effectieve...
Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Differin, Instagram en Etos.
Differin
Huidverzorgingsmerk Differin heeft een app gelanceerd om acne tegen te gaan: Clear90. De app stuurt gebruikers dagelijks tips, aanbiedingen en herinneringen, zodat ze op schema blijven met hun huidverzorging. Daarnaast moedigt Clear90 gebruikers dagelijks aan om een selfie te nemen, zodat ze na negentig dagen hun voor- en na-foto's naast elkaar kunnen leggen om hun progressie te zien. "Acne is een van de meest voorkomende en frustrerende huidproblemen onder mijn patiënten", aldus general manager June Risser. "En hoewel er veel informatie over te vinden is, bestaan er ook veel misvattingen over effectieve behandelmethoden." Daarom moet Clear90 haar patiënten helpen bij het verbeteren van hun huid, stelt Risser.
Beeld: Happi
Instagram
Een jaar na de introductie rolt Instagram zijn Checkout-optie een stukje verder uit. 26 grote merken waaronder Adidas, MAC, H&M, Nike en Michael Kors waren destijds al aangesloten bij de nieuwe (bèta-)tool, waarmee gebruikers rechtstreeks vanuit de app producten kunnen kopen. Nu sluiten onder meer modemerken Abercrombie, Hollister en Steve Madden zich aan. Volgens coo Sheryl Sandberg wordt Instagrams Checkout momenteel getest door honderden bedrijven, maar rolt het platform de tool bewust langzaam uit. “We nemen de tijd om dit op de juiste manier te doen zodat gebruikers en adverteerders hier op de lange termijn van kunnen profteren", aldus Sandberg in het laatste kwartaalverslag. De functie wordt vooralsnog alleen getest in de Verenigde Staten.
Etos
Etos heeft een app gelanceerd waarmee klanten voorgeschreven medicijnen kunnen bestellen en ontvangen: Etos+. Het gaat om een proef, in samenwerking met Thuisapotheek, waaraan zeven Etos-filialen deelnemen. Klanten kunnen de medicijnen die door de arts zijn voorgeschreven thuisbezorgd krijgen of afhalen in een Etos-winkel. Iedereen met een postcode in Haarlem en Overeen kan meedoen met de proef. Met de medicijnservice speelt de drogist in op de veranderende behoefte van de consument. “Uit onderzoek blijkt dat mensen behoefte hebben aan meer gemak, snelheid en privacy bij het ophalen of ontvangen van geneesmiddelen."