Woonwinkels verwachten rustige paasdagen

Woonwinkels verwachten rustige paasdagen

Woonwinkels verwachten dat het dit jaar rustig blijft op tweede paasdag. Wel treffen meerdere woonboulevards en meubelverkopers maatregelen om eventuele drukte in goede banen te leiden, meldt persbureau ANP na een rondgang.

Beter Bed-ceo John Kruijssen laat weten dat de keten zoveel mogelijk klanten op afspraak probeert te laten komen. Voor het testen van bedden en matrassen gebruiken de winkels speciale hoezen, die gedesinfecteerd worden voordat een klant gaat liggen. 

Ook bij de meer dan tachtig Beter Bed-filialen en meer dan dertig Beddenreus-winkels in het land gelden de standaardregels van één klant per tien vierkante meter en mogen groepen niet groter zijn dan twee personen. Kruijssen verwacht niet dat de maatregelen problemen zullen opleveren. „We zien sowieso al minder bezoekers in het weekend. De klandizie verdeelt zich over de doordeweekse dagen omdat mensen niet hoeven te werken en de pieken mijden.”

Ook woonboulevard Wooon in Leiderdorp (30 winkels) verwacht rustige paasdagen. "Ik houd echt geen rekening met grote drukte", aldus de centrummanager. "Op een normale tweede paasdag hebben we hier een paar duizend klanten. Dit jaar ben ik blij als we op het aantal van een normale zaterdag komen, dat is zo'n achthonderd bezoekers."

De woonboulevard houdt zich wel aan het deurbeleid rondom Pasen. „We houden de standaardregel van één persoon per tien vierkante meter aan, wat hier gezien de oppervlakte van de winkels heel makkelijk is. Verder letten we erop dat niemand hier in grotere groepen dan twee personen is.” Wie zich daar niet aan kan houden, wordt de winkel uitgezet. Volgens de centrummanager houdt ook de gemeente aanstaande maandag een oogje in het zeil.

Reacties 1


mpa Schwegler 8 apr, 23:02

Jammer dat het niet aan winkelpersoneel gevraagd is wat zij van de drukte verachten. Het is er nu al drukker.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!