Albert Heijn-ceo Van Egmond: 'Ik geloof niet in blunders'

Albert Heijn-ceo Van Egmond: 'Ik geloof niet in blunders'

Marit van Egmond probeerde tot drie keer toe zonder succes 'vis op ijs' bij Albert Heijn te introduceren. Toch wil ze niet spreken van een blunder. "Als je misgrijpt is dat een leermoment en moet je het weer proberen", vertelt ze in het aprilnummer van RetailTrends.

Van Egmond stelt in de serie retaillessen, gevraagd naar haar grootste blunder, 'niet te geloven in blunders'. Haar mislukte introductie van vers gevangen vis op grote bakken ijs is wel iets wat haar nog altijd achtervolgt. "Het zag er prachtig uit, maar ik was de enige klant en dat krijg ik nog steeds af en toe te horen van collega’s." 

Van Egmond staat inmiddels ruim een jaar aan het roer van Albert Heijn. Toen ze van Ahold Delhaize de vraag kreeg of ze klaar was voor deze functie bij 's lands grootste supermarktketen, is ze in haar eentje de duinen ingewandeld. "Ik heb daar lang naar mijn gevoel geluisterd", vertelt ze. "Wil ik dit? Kan ik dit? Het was een gesprek met mezelf." Na dat zelfonderzoek volgde een bevestigend antwoord. "Omdat ik er gewoon heel veel zin in had en op deze plek impact kan maken voor zo veel mensen in Nederland."

Marit van Egmond is gasthoofdredacteur van het aprilnummer van RetailTrends. Deze editie staat geheel in het teken van vrouwen in retail. De nieuwste RetailTrends komt eind deze week uit en is nu al digitaal te lezen. Nog geen member? Klik hier voor meer informatie

 

Reacties

Ach, wat is een blunder? Laten we dit eerst heel goed formuleren en dan kijken of ‘vis op ijs’ idd een blunder is! Het kan zijn dat zij het wel vindt, maar niet zegt voor de bühne!!!, omdat ze dit niet kan maken in deze functie!!

Geplaatst door Cok Arkesteijn op 7 april 2020 om 15:16

Ach als je als CEO voor zo'n megabedrijf een fout maakt, doet het er niet toe! Genoeg geld ter beschikking om blunders te maken! Wel ten koste van de vakkenvullers en bezorgers, want dat die dagelijks genaaid worden zal volgens haar ook geen blunder zijn. Gevaarlijk narcistisch gedachtegoed.

Geplaatst door Aart Scheeringa op 8 april 2020 om 08:48

Cokkie als je geen fouten maakt leer je niks, medewerkers bij AH worden vlgs CAO betaald, als t fout gaat doe dan je mond open waar t thuishoort, wordt t opgelost ipv hier je frustraties te bleren..

Geplaatst door Frits groenewold op 9 april 2020 om 02:07

Laatste nieuws









RetailTrends