House of Einstein: 'Vertrouwen onmisbaar voor technologie'

House of Einstein: 'Vertrouwen onmisbaar voor technologie'

Bij sommige grote techbedrijven zijn alle sociale en menselijke elementen verdwenen. Alles wordt bepaald door algoritmes, maar dat is gevaarlijk, stelt oprichter Mei Ling Tan van House of Einstein in het aprilnummer van RetailTrends. “Je hebt ook common sense nodig.”

Het verdwijnen van het ‘menselijke’ uit techbedrijven wijt Tan onder meer aan de oververtegenwoordiging van mannen in de sector. Meer vrouwen zouden er volgens haar voor kunnen zorgen dat gevoel en vertrouwen weer belangrijker worden. “Om goede klantdata te krijgen heb je bijvoorbeeld vertrouwen nodig van de klant”, zegt ze over het belang daarvan. “Je kunt wel data vragen van je consument, maar als die jou niet vertrouwt vult hij zomaar iets in om er vanaf te zijn.”

Tan is samen met Jantien Herfst inmiddels zeven jaar bezig met House of Einstein, dat gepersonaliseerde kledingboxen verkoopt. De technologie daarachter wordt inmiddels onder de naam Superflow aangeboden aan andere retailers. Dit jaar hoopt het duo dertig klanten te hebben in de Benelux, uiteindelijk duizend wereldwijd.

Tan en Herfst hopen investeerders te vinden voor hun groeiplannen, maar realiseren zich hoe moeilijk dat is als vrouwelijk ondernemersduo in de techwereld. Herfst wijst erop dat 98 procent van het kapitaal naar mannelijke ondernemersteams gaat, twee procent naar een gemixt team en minder dan één naar alleen vrouwen. “Heel deprimerend. We proberen het van ons af te zetten, maar het is wel de realiteit.”

In het aprilnummer van RetailTrends spreken Mei Ling Tan en Jantien Herfst uitgebreid over de rol van vrouwen in de technologiesector en over hun plannen met House of Einstein en Superflow. Klik hier om het artikel digitaal te lezen. Nog geen member, klik dan hier voor meer informatie.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!