Replay ziet omzet stijgen, maar verwacht 'extreem lastig 2020'

Replay ziet omzet stijgen, maar verwacht 'extreem lastig 2020'

Het Italiaanse denimmerk Replay heeft naar eigen zeggen een goed jaar achter de rug. De omzet steeg afgelopen boekjaar met 10,3 procent naar 262,3 miljoen euro. De brutobedrijfswinst (ebitda) kwam op 28 miljoen uit, een stijging van dertig procent.

Replay is bijna wereldwijd actief en groeide in alle markten. Vooral in Oost-Europa (+ 36 procent) en het Midden-Oosten (+ 49 procent) deed het merk goede zaken. Het laatste komt vooral door 'excellente prestaties' in Israël. Europa als geheel is goed voor 73 procent van de omzet. Ceo Matteo Sinigaglia verwacht door de coronapandemie een 'extreem lastig 2020', maar hij is desondanks hoopvol gestemd.

In Nederland heeft Replay slechts drie eigen winkels (Amsterdam, Rotterdam, Batavia Stad), maar wordt het ook door diverse andere ketens verkocht. Ook zijn er shop-in-shops in bijvoorbeeld de Bijenkorf. In totaal heeft Replay 250 verkooppunten in Nederland.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!