Net als iedereen beleven ook retailers en merken een tijd die onzekerheid en angst oproept. Hoe ziet de wereld er ná de coronapandemie uit? Hoe gaan we met die wereld om en kunnen we daar zelf actief invloed op uitoefenen? Alain Sylvain, merkstrateeg en oprichter van strategie- en designbureau Sylvain Labs, zal in de RetailTrends-webinar laten zien dat je daarvoor instincten moet activeren die niet vanzelf komen in tijden van crisis. Eén ding is zeker: de tijd van loze woorden is voorbij, het écht omarmen van je merkdoel om in de fundamentele behoeften van consumenten te voorzien begint.
Sprekers: Alain Sylvain (Sylvain Labs VS) en Sherry Rahmatian (Sylvain Labs NL)
Host: Redactie van RetailTrends
Datum: 13 mei 2020
Tijdstip: 15:30 uur - 16:15 uur
Dit gratis webinar is exclusief te volgen voor members van RetailTrends.
Aanmelden kan via het inschrijfformulier op deze pagina.
Is jouw bedrijf nóg geen member van RetailTrends?
Activeer hier je membership voor € 23,75 ex btw per maand.
Over Alain Sylvain
Sylvain is de ceo en oprichter van Sylvain Labs , een strategie- en ontwerpadviesbureau dat bedrijven helpt door complexe bedrijfsproblemen te loodsen en nieuwe product- en merkkansen te identificeren. Klanten zijn onder meer Google, American Express, Airbnb, Spotify, Blackrock, Samsung, Pepsico, AB InBev, Jet, IKEA en Sonos. Het bedrijf is opgericht in 2010, heeft zijn hoofdkantoor in New York en vestigingen in Amsterdam en Richmond. Naast zijn werk voor Sylvain Labs is Sylvain partner en investeerder in verschillende ondernemingen, waaronder Master + Dynamic (een designgestuurd premium audiomerk) en So Choice Softworks. Daarnaast heeft hij als uitvoerend producent meegewerkt aan korte documentaires, waaronder Some Kind of Quest en Instafame. “We hebben ook een eigen hete saus ontwikkeld, naar recept van onze huis-chef. Dat werd geen succes, maar we deden er veel learnings mee op waar onze foodklanten baat bij hebben”, aldus Sylvain. “We kunnen ons daardoor beter in hun rol verplaatsen.” Lees het RetailTrends-artikel over 'innovatie in retail' in samenwerking met Alain Sylvian.
Over Sherry Rahmatian
Sherry werkt als managing director van Sylvain Labs vanuit Amsterdam en heeft een rijk verleden in de wereld van technologie en marketing. Het meest recent stond ze aan de leiding van de marketingstrategie van Uber in Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Ze heeft een achtergrond in psychologie en een passie voor verschillende culturen, die ze gebruikt in haar werk als marketingstrateeg. Ze brengt ook een schat aan kennis mee over agile denken, experimenteren en snelgroeiende merken uit de techindustrie.
Reacties 0