'Populariteit slimme speaker stijgt'

'Populariteit slimme speaker stijgt'

Meer dan anderhalf miljoen Nederlanders hebben een slimme speaker in huis. Die huishoudens samen hebben voor 438 miljoen euro aan slimme speakers thuis staan. Dat is een stijging van 52 procent ten opzichte van 2018, blijkt uit onderzoek van Smart Home Monitor. 

In het merendeel van de huishoudens met slimme speakers staan de merken Sonos en Google. Sonos One staat met vijf procent op nummer één. Op plaats twee en drie staan Google Home Mini (vier procent) en Google Home (drie procent).

Onder de ondervraagden geven vooral mannen aan slimme speakers te kennen (63 procent) ten opzichte van 55 procent van de vrouwen. Ongeveer kwart van de ondervraagden staat positief tegenover spraakbesturing van apparaten. 

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!