Sissy-Boy schreef jaar voor faillissement dieprode cijfers

Sissy-Boy schreef jaar voor faillissement dieprode cijfers

Sissy-Boy leed in het het jaar voor zijn faillissement een verlies van ruim drie miljoen euro. Dat blijkt uit het laatste faillissementsverslag, meldt RTLZ. De omzet van de modeketen kwam destijds uit op 59 miljoen euro.

Wat nog meer opvalt in het verslag van de curatoren is dat Sissy-Boy in 2017 een verlies behaalde van 700 duizend euro op een omzet van 52 miljoen euro; een flinke afwijking van eerder openbaar geworden cijfers. Frédéric Verhoeven, een van de curatoren, zegt geen verklaring te kunnen geven voor het verschil, maar mogelijk ligt de oorzaak bij de vijf Belgische winkels, die niet in de boedel vallen waarover de curatoren nu rapporteren.

De curatoren zijn inmiddels gestart met het onderzoek naar de oorzaken van het faillissement. "Daarbij zullen we ook alle cijfers tegen het licht houden. Er was sprake van veel verschillende vennootschappen, en mogelijk zijn er correcties gemaakt", aldus Verhoeven.

Ook blijkt uit faillissementsverslag dat een schuldeiser een megaclaim van ruim negentien miljoen euro bij Brand Retail Group (BRG) heeft ingediend, het voormalige moederbedrijf van Sissy-Boy. "Het lijkt erop dat BRG nooit aan de aflossingsverplichtingen heeft voldaan. Overigens hebben wij de vordering nog niet erkend", meldt Verhoeven.

Sissy-Boy ging in april 2019 failliet en maakte daarna een doorstart onder de vleugels van Termeer, het moederbedrijf van Sacha en Manfield. In het faillissementsverslag van januari stond dat er wat problemen waren met de overdracht van enkele winkels, maar een woordvoerder van de curator meldde daarna desgevraagd aan RetailNews dat er weinig aan de hand is.

Reacties

Victor van de Nieuwenhuizen, was deze man niet op een schild gehesen? Dit was toch de redder, maar na Promiss en Miss Etam maar weer gebleken dat hij er niks van kan!

Geplaatst door Antwan Koer op 4 mei 2020 om 14:20

Kun je dit direct de leiding verwijten, Antwan? Wel apart is dat men vanuit SB steeds communiceerde hoe goed het wel niet ging. Dat was dus niet juist. Misschien een plusje af en toe maar een verlies van 3 miljoen is geen kattepis op deze omzet. Hoop gebakken lucht dus van de dames en heren van Varova en de leiding van SB. Mooi concept maar ondanks de eigen stijl niet echt commercieel. De Varova grootheidswaanzin heeft het bedrijf geen goed gedaan. Denk dat hier de bron van alle ellende ligt. Michael Smit (oprichter) had dit m.i. nooit zo ver laten komen.

Geplaatst door Hans Klep op 6 mei 2020 om 16:23

@ Antwan, dit is te makkelijk, je was klusjesman bij Sissy-Boy. Ik werkte lang in de winkels en weet ook niet alles, maar ik heb gezien hoe de directie met hart en ziel ons mooie bedrijf uit een faillsement trok in 2011. Dat er teveel op groei werd ingezet, ok, maar er speelde veel meer, lees Varova.

Geplaatst door Sandra de Vries op 6 mei 2020 om 18:55

Laatste nieuws









RetailTrends