Ahold Delhaize zag zijn nettowinst in het eerste kwartaal met meer dan 48 procent stijgen, tot 645 miljoen euro. Met name de hamsterende klanten en stijgende populariteit van online boodschappen voerden de winst van het supermarktconcern op.

In maart steeg de omzet van Ahold Delhaize met meer dan een kwart. De online verkopen namen die maand zelfs met ruim een derde toe, grotendeels als gevolg van de corona-uitbraak. Het moederbedrijf van bol.com en Albert Heijn draaide over het eerste kwartaal een totale omzet van achttien miljard euro, bijna vijftien procent meer ten opzichte van een jaar eerder. De online verkopen waren goed voor zo’n 1,3 miljard euro (+38,6 procent), mede dankzij bol.com dat een omzetplus van 39,5 procent noteerde. 

Ondanks de positieve resultaten blijft Aholds winstverwachting voor 2020 hetzelfde. De investeringen die het bedrijf wegens de virusuitbraak heeft moeten doen, worden naar verwachting zichtbaar in de cijfers over de komende kwartalen. Daarnaast investeert het bedrijf de komende tijd extra in zijn digitale- en omnichannel-capaciteiten.