MotorKledingCenter (MKC) opent dit jaar nog een nieuwe winkel in Nederland. Het zou de zevende winkel voor de retailer zijn in ons land. En volgend jaar wil MKC de Duitse markt betreden. Dat vertelt directeur Mark Bos aan RetailTrends. 

De expansieplannen hebben alles te maken met de nieuwe aandeelhouder die onlangs is aangetrokken: de Belgische motorkledingfabrikant Richa, die in West-Europa al enige bekendheid had. "Naast Nederland is er ook in België nog mogelijkheid tot enige uitbreiding. Binnen de groep van Richa valt ook een winkel in Oostenrijk. We willen vanaf de Nederlandse grens richting Duitsland ook e-commerce- en retailactiviteiten opstarten", vertelt Bos. Daar had de directeur naar eigen zeggen 'echt een aandeelhouder voor nodig'. 

Vanaf volgend jaar hoopt Bos een eerste stap op de Duitse markt te zetten. "Onze ambitie is nu wel in één klap van Benelux naar West-Europa gegaan. Het wordt een andere organisatie. Daar ga ik wel even zoet mee zijn." Lees op RetailTrends waarom de retailer uitgerekend nu voor groei kiest.