Thuiswinkel.org: zorgen om drukte bij PostNL

Thuiswinkel.org: zorgen om drukte bij PostNL

Thuiswinkel.org maakt zich zorgen over de drukte bij PostNL waarvan vooral kleine webshops de dupe zouden zijn. De branchevereniging wil meer duidelijkheid en transparantie vanuit de bezorgdiensten.

Volgens directeur Wijnand Jongen spelen de bezorgproblemen niet alleen bij kleine, maar ook bij middelgrote en grote webshops. "Wij zijn hierover namens onze leden al enige tijd in gesprek met PostNL", aldus Jongen. "De behoefte aan meer duidelijkheid en transparantie over volumes, zodat webwinkels weten waar ze aan toe zijn, is groot. Om klanten beter te kunnen informeren over levertijden, willen onze leden exact weten hoeveel pakketjes er dagelijks worden opgehaald."

Meer duidelijkheid zou 'frustratie wegnemen' bij de ondernemers. Daarnaast zouden webwinkels tijdig kunnen zoeken naar alternatieve manieren om extra pakjes uit te leveren. "We hebben begrip voor de situatie van PostNL maar verwachten dat er in de komende tijd meer aandacht wordt besteed aan duidelijke informatievoorziening over volumes voor alle webwinkels", aldus Jongen.

Het aantal online bestellingen heeft sinds de uitbraak van het coronavirus een vlucht genomen. Naar verwachtingen blijven de volumes ook in de komende weken hoog, nu het vakantiegeld (bijna) wordt gestort en consumenten waarschijnlijk niet of anders op vakantie gaan. PostNL erkent de drukte en zet momenteel al veertig procent extra capaciteit in. Door de drukte, de coronamaatregelen en het ziekteverzuim kunnen er alsnog vertragingen ontstaan.

Reacties

tja als je geen personeel aan neemt
via uitzend buro ofzo
trouwens bij gls is het ook een zooitje

Geplaatst door roy post op 15 mei 2020 om 09:36

PostNL doet het fantastisch in deze crisis. Steekt met kop en schouder uit boven de overige bezorgdiensten. Tot op heden (met gemiddeld tenminste 4 leveringen per week de afgelopen 2 maanden) heeft zich geen enkele vertraging voorgedaan die te wijten was aan PostNL. De enige vertragingen (bij iedere bestelling bij FonQ bijvoorbeeld) lagen in het geheel niet aan PostNL. Helaas wordt in mijn ervaring PostNL veelal als zondebok gebruikt voor het gebrek aan capaciteit binnen de eigen organisaties.

Geplaatst door Roy Dongen op 15 mei 2020 om 10:36

Wij versturen 10 a 15 keer per week via postnl alle zendingen met vertraging. Nu per gls en andere dag geleverd

Geplaatst door Top Klima op 15 mei 2020 om 12:53

Postnl huurt bedrijven in die de rivm niet kennen en gooien de pakjes in de algemene ruimte of over de schutting

Geplaatst door Joke Akkermans op 15 mei 2020 om 15:26

Nou Roy van dongen wat een onzin er werken juist heel veel uitzendkrachten bij ons

Geplaatst door Mh Stoffelen op 15 mei 2020 om 16:44

Joke akkermans als je werkt voor postnl moet je je aan de regels van het Rivm houden dus

Geplaatst door Mh Stoffelen op 15 mei 2020 om 16:45

Hier worden ongeveer 120 pakketten per week verzonden via PostNL, allemaal lopen ze circa een week vertraging op (ondertussen lijkt het voor de klant of er niets verstuurd is, aangewezen de eerste scan pas gegeven wordt tijdens sorteren, net voor het bezorgen).
Vervolgens bestellen wij zelf bij andere webshops. Volgende dag in huis, via PostNL. Zie, dát begrijpen we dan niet. Daar geeft PostNL ook geen verklaring voor, dat vinden we jammer.

Geplaatst door Jeanet VL op 15 mei 2020 om 20:26

Aangewezen is aangezien

Geplaatst door Jeanet VL op 15 mei 2020 om 20:26

Laat verzendbedrijven hierop reageren wanneer ze alles weer op orde hebben en op tijd kunnen leveren.
dat is toegevoegde waarde, denk in oplossingen niet in problemen

Geplaatst door Jos slomp op 18 mei 2020 om 07:34

Bij mij doet DHL het super goed nu. 2 bezorgslots per dag, 's avonds door jongeren bezorgd in de nieuwe elektrische bezorgautotjes.
Zware pakketten overdag in grotere bus. PostNL gaat iets minder soepel. Maar eigenlijk ook niet veel over te klagen.

Geplaatst door HP K op 27 mei 2020 om 09:32

Wat een zooi bij post nl. mijn pakket helemaal gesloopt terug van Den Haag naar Praag. Maar volgens mij is mijn pakket nooit in Praag geweest. een ander pakket staat al een week in een sorteer centrum. F*ck you postnl nooit meer voor mij. Ga wel naar een echt bedrijf. amateurs. je kan ook nog niet eens de klanten service bellen.

Geplaatst door tim bos op 1 juli 2020 om 10:13

Laatste nieuws









RetailTrends