Janzen mikt op tien tot vijftien winkels

Janzen mikt op tien tot vijftien winkels

Cosmeticamerk Janzen hoopt een netwerk van brandstores in grote Nederlandse winkelsteden neer te zetten. Daarbij zijn zowel eigen filialen als franchisevestigingen een optie, vertelt eigenaar Gertjan Schot aan RetailTrends.

Janzen opende onlangs in Den Bosch zijn eerste eigen winkel. Als die een succes is zullen nieuwe vestigingen snel volgen. "Dat zullen er geen vijftig worden", zegt Schot. "We richten ons op de grote steden met publiek." Hij noemt steden als Amsterdam, Maastricht, Groningen en Zwolle als opties. "Het is maar net wat zich aandient. En misschien zit ergens een goede franchiser die interesse heeft in ons concept, dat is ook een optie."

Het in 2006 opgerichte merk komt redelijk ongeschonden door de coronacrisis heen, zegt Schot. Alleen de eerste twee weken na de lockdown zakte de omzet in, maar het herstel volgde snel. "Over het geheel maken we dezelfde groei door als voor de crisis", zegt de eigenaar. Op jaarbasis bedraagt die vijftig tot zestig procent.

Janzen is voornamelijk bekend om zijn parfums en verkoopt daarnaast andere bodyartikelen. Het merk zit volgens Schot in hetzelfde vaarwater als Molton Brown, Rituals en L'Occitane en Provence.

Lees meer over de groeiplannen van Janzen op RetailTrends.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends