'Kwart consumenten dingt af in winkels'

Nederlandse consumenten zijn op diverse manieren bereid moeite te doen om korting te krijgen. Dat gaat van afdingen tot het sjoemelen met kortingsstickers, zo blijkt uit onderzoek van Stocard onder ruim duizend consumenten.

Ruim een derde van de respondenten zegt te wachten met het kopen van een product tot het is afgeprijsd. Daarnaast geeft vijftien procent aan een wensenlijst te maken voor kortingsdagen als Black Friday. Daarnaast dingt 24 procent wel eens af in de winkel. Onder mannen is dat percentage met dertig procent nog hoger. Vrouwen (zeventien procent) zijn hier terughoudender in.

Verder zegt acht procent van de consumenten wel eens te sjoemelen met kortingsstickers. Zij halen de sticker dan van een artikel af en plakken het op een product dat niet in de aanbieding was. Gek genoeg doen mensen met een bovenmodaal inkomen dat naar eigen zeggen vaker (dertien procent) dan mensen met lagere inkomens (negen procent).


 

Reacties 5


Bert Ysfogel 25 mei, 11:15

13% bovenmodaal en 9% lager inkomen sjoemelaars en dan kom je uit op een gemiddelde van 8% ?


Cok Arkesteijn 25 mei, 13:45

Dat is geen nieuw fenomeen! Heeft altijd bestaan, maar dit is in de loop der jaren alleen maar toegenomen! Zowel Nederlanders als geïmporteerde Nederlanders doen daar lustig aan mee! Er zijn steden geweest waar ik heb gewerkt waar het enorm was en dat begrijp ik wel alleen zo werkt het niet!!


ikke weet het 25 mei, 14:24

Ik kan mij als winkel eigenaar hier NIET in vinden, het komt inderdaad incidenteel wel eens voor, maar om nou te zeggen dat dit 25 % is, daar geloof ik niets van.
Mijn antwoord tegen de klanten zijn dan de volgende : Vraag 1 doet / probeert u dit ook bij Albert Heijn, en mijn 2e vraag is dan, als de klant zijn salaris betaald moet krijgen, en de baas vraagt of er 25 % vanaf kan, dan is het afdingen in de winkels snel afgelopen.
Consumenten laten zich maar gek maken, ook de consumentenbond doet hieraan mee,, door dit regelmatig te roepen dat je moet afdingen in winkels.


Joey Versteegh 25 mei, 15:48

@ikke weet het; vind het een prachtige tegenreactie! Vraag me wel af of de klant hem ook op prijs stelt (zou er bij glimlachen:-) )


ikke weet het 26 mei, 10:36

Nou ik kan je vertellen dat het dan snel afgelopen is, en mijn bezoekers het accepteren, mijn eigen klanten die dingen niet af, en die mensen ( koopjesjagers) die perse iets af willen dingen, die kun je missen want daar bouw je geen klanten relatie mee op.
Als die volgende week hetzelfde artikel aan de andere kant van de stad of land 5 cent goedkoper ziet staan gaat ie het toch daar halen.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!