Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Doppio Espresso, Albert Heijn en Lost Stock.
Doppio Espresso
Om zich op te maken voor 1 juni, introduceert koffieketen Doppio Espresso een nieuwe bestel-app. Zo kunnen klanten die komen voor een kopje koffie hun eigen bestelling plaatsen en afrekenen, zonder dat daar personeel aan te pas komt. Er is wat vaart achter de ontwikkeling van de app gezet, zodat gasten straks de keuze hebben om contactloos hun bestelling te doen, al is bestellen van de menukaart ook nog steeds mogelijk.
Albert Heijn
Het tijdperk van papieren koopzegels sparen bij Albert Heijn is voorbij. De supermarkt kondigde deze week aan dat koopzegelverzamelaars vanaf nu hun zegeltjes via hun Bonuskaart in de Albert Heijn-app kunnen sparen. Een volle spaarkaart levert de klant het...
Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Doppio Espresso, Albert Heijn en Lost Stock.
Doppio Espresso
Om zich op te maken voor 1 juni, introduceert koffieketen Doppio Espresso een nieuwe bestel-app. Zo kunnen klanten die komen voor een kopje koffie hun eigen bestelling plaatsen en afrekenen, zonder dat daar personeel aan te pas komt. Er is wat vaart achter de ontwikkeling van de app gezet, zodat gasten straks de keuze hebben om contactloos hun bestelling te doen, al is bestellen van de menukaart ook nog steeds mogelijk.
Albert Heijn
Het tijdperk van papieren koopzegels sparen bij Albert Heijn is voorbij. De supermarkt kondigde deze week aan dat koopzegelverzamelaars vanaf nu hun zegeltjes via hun Bonuskaart in de Albert Heijn-app kunnen sparen. Een volle spaarkaart levert de klant het ingelegde bedrag plus een rente van zes procent op. De spaaractie is een uitbreiding op het eerder geïntroduceerde digitaal sparen tijdens spaaracties.
Lost Stock
Wat te doen met alle kledingcollecties die momenteel niet verkocht worden? Daar bedachten Mallzee (modeplatform) en Sajida Foundation een oplossing voor: de Lost Stock-app. Via de app kun je voor 35 pond een kledingbox bestellen waar minimaal drie kledingstukken in zitten die samen een waarde hebben van zeventig pond. De kleding komt onder meer van retailers als Topshop en Gap. Om ervoor te zorgen dat de kledingstukken passen bij je stijl, moet je van tevoren een vragenformulier invullen.