'Consumentenvertrouwen iets minder negatief'

'Consumentenvertrouwen iets minder negatief'

Het consumentenvertrouwen lag in de tweede helft van mei een fractie hoger dan eerder die maand. Dat blijkt uit cijfers van het CBS.

Vanwege de coronacrisis meet het bureau het consumentenvertrouwen tijdelijk twee keer per maand, in plaats van één keer. De extra meting in de tweede helft geeft een tussentijdse indicatie. Bij de eerste meting in mei stond het consumentenvertrouwen op -31. Bij de tweede meting krabbelde het iets op, naar -29. 

Ook de koopbereidheid was iets minder negatief en ging van -17 naar -11. Daarnaast is het oordeel over de situatie in de komende twaalf maanden iets positiever en vinden consumenten de tijd voor het doen van grote aankopen minder ongunstig dan bij de eerste meting. Wel wordt de huidige economische situatie negatiever beoordeeld dan in de eerste helft van mei. De deelindicator economisch klimaat ging van -52 naar -57. 
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!