'Consumenten negeren steeds vaker coronamaatregelen'

'Consumenten negeren steeds vaker coronamaatregelen'

Consumenten houden zich steeds minder aan de anderhalvemeterregel. Dat blijkt uit een enquête van vakbond FNV onder achthonderd winkelmedewerkers. Dat meldt de NOS.

Van de ondervraagden zegt ruim negentig procent dat klanten te dichtbij komen. Ook wordt niet altijd een winkelmandje of -karretje meegenomen. Daarnaast nemen steeds meer klanten hun kinderen weer mee naar de winkel. 

Een derde van het winkelpersoneel stelt dat werkgevers te weinig doen om de werkplek veilig te houden. Het advies van de FNV is dat winkels een beveiliger inschakelen die toeziet op het naleven van de coronamaatregelen. Ook het inzetten van meer personeel voor de extra taken rondom de desinfectiemaatregelen is volgens de vakbond raadzaam.

Reacties 7


Harry Jonker 8 jun, 10:26

Dat is mede gevolg van het toestaan van de demonstraties. Als een mag dan andere ook.


E Verbruggen 8 jun, 10:28

Sorry.... Maar dat is al weken zo 😂 niks nieuws. Daar heeft INretail zn steentje goed aan bijgedragen 🤷🏻‍♂️


Fred M 8 jun, 13:37

Klopt E. Verbruggen. Al weken gaat het fout in de omgeving Schiedam/Rotterdam. Kinderen zie je gewoon rondrennen, mensen die geen afstand houden enzovoorts. Laats sprak ik iemand aan, die langs de kassarij naar buiten wilde zonder boodschappen. Toen ik zei, meneer de regel is 1,5 meter afstand houden, kreeg ik als antwoord: ik hoef me niet aan de regels te houden.


Herman van Wissen 8 jun, 13:39

Bijna alle Nederlanders bezoeken 1 of meerdere keren per week een supermarkt. In de versoepeling van de regering staat nergens dat wij terug naar normaal kunnen. Supermarktorganisaties kunnen juist nu laten zien dat zij hun klanten belangrijk vinden en investeren in goede bescherming. Hier in Den haag zijn de 4 AH supermarkten die ik bezocht sterk gaan verminderen op de corona maatregelen. Geen deurbeleid, geen schonen winkelwagentjes, je kan wel zelf een wagentje schoonmaken? In de paden weer volop display's waardoor het vanzelf dringen wordt. Winkelwagentjes kunnen nu weer alleen gebruikt worden met muntjes? Waarom geen simpele klantenteller bij de deur waarop de klanten kunnen zien wanneer je er in kan (groen) en wanneer niet (rood). Klanten aanspreken als zij met kinderen of meerdere personen willen winkelen. Of gaan de supermarkten een tweede lockdown stimuleren? Ik zie geen voordelen.


Jelle van Brussel 8 jun, 14:50

Je merkt het bij verschillende ketens: maak zelf je wagentje maar schoon. Mensen zonder mandje/wagentje. Mensen die zich niets aantrekken van het eenrichtingsverkeer in de paden waardoor deze, vooral bij aanwezigheid van bijvullers, toch weer stagneren. Ik merk ook dat ik zelf makkelijker wordt want waarom wel hutje mutje bij al die verschillende demonstraties en zo moeilijk doen in de winkels. Daarnaast gaat Duitsland stoppen met de verplichte 1,5 meter. Wat is voor het virus het verschil tussen een Duitser en een Nederlander?


L Hakvoort 8 jun, 16:37

De communicatie in de winkels is volstrekt onduidelijk of veel te uitgebreid.
ook zijn regels niet uniform en voor elke winkel weer anders.
Los daarvan zie ik dat winkelwagens niet meer schoongemaakt worden en ook medewerkers met elkaar staan te kletsen zonder afstand te houden.
Desinfectiezuilen ontbreken op heel veel plaatsen of worden voorzien van een middel wat absoluut niet desinfecteert.
Ik hoor steeds meer mensen die supermarkten of winkels mijden waar de regels onvoldoende worden nageleefd.
Complimenten overigens voor de winkeliers en horeca bedrijven die het wel keurig hebben geregeld.


Cees S 9 jun, 07:57

Was naar Cranenbroek, daar stond dus al een rij van meer dan 20 meter buiten, die moeten wachten of ze aub naar binnen mochten (zij hebben geen online shop) . .... Het is geen oorlog.. Bestel ik het wel ergens anders online..... Corona wordt dus zelfs voor retail bedrijven die heel goed draaien een drama. (alweer €400 online uitgegeven ipv in winkel)

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!