'Albert Heijn voert prijsverhoging door op A-merken'

'Albert Heijn voert prijsverhoging door op A-merken'

Supermarktketen Albert Heijn heeft de afgelopen vijf weken de prijzen van zijn A-merken vaker verhoogd dan verlaagd. Dat meldt Nu.nl op basis van een onderzoek van Inprijsverhoogd.nl.

Albert Heijn voerde in totaal 1806 prijsveranderingen door, waarvan er 1464 een prijsverhoging waren (81 procent). Normaliter zijn de prijsverhogingen en verlagingen meer in evenwicht, zoals bijvoorbeeld het geval was bij concurrent Jumbo.

Volgens het onderzoeksbureau komen dergelijke prijsbewegingen nooit voor, alleen indien er bijvoorbeeld aan het begin van het jaar een btw-verhoging doorgevoerd wordt. Inprijsverhoogd.nl heeft dan ook geen reden voor de prijsverhoging. 

Albert Heijn laat aan Nu.nl weten 'inderdaad een aantal prijzen verhoogd te hebben als gevolg van marktontwikkelingen'. Volgens de supermarkt zullen de consumenten dit verschil echter niet merken bij de kassa.

Reacties 3


c.t. de koning 10 jun, 13:47

Het wordt tijd dat er aan de consument uitgelegd wordt dat er een eerlijke prijs
betaald moet gaan worden, zodat de plofkip verdwijnt, de boer/producent
betaald wordt, en de pakketbezorger ook een normaal inkomen krijgt


Daniëlle Severinga 10 jun, 13:13

We hebben prijzen verhoogd maar consumenten merken dit niet bij de kassa? Hoe dan? Ik heb het wel degelijk gemerkt de afgelopen periode en ook bij Jumbo.


Reinder Koornstra 10 jun, 12:52

Zo behandel je vaste klanten, natuurlijk!
Brrrr....

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!