'IKEA meest succesvolle etailer tijdens de lockdown'

'IKEA meest succesvolle etailer tijdens de lockdown'

IKEA is door Digital Silk verkozen tot meest succesvolle online retailer tijdens de coronavirus-lockdown. De Zweedse meubelgigant laat daarmee bedrijven als Nike, Lululemon en Steam achter zich.

Voor het rapport keek Digital Silk naar verschillende factoren, zoals onlineverkopen, -traffic en klantretentie. IKEA presteerde op deze vlakken het beste in de periode dat veel niet-essentiële retailers de deuren van hun fysieke winkels moesten sluiten. In sommige landen verkocht de keten tien keer zoveel als vóór de pandemie.

Ook initiatieven zoals de virtuele showroom hielpen IKEA door de moeilijke omstandigheden van afgelopen maanden heen, zo oordeelde Digital Silk. Pizzaketen Papa Johns was goed voor een tweede plek, dankzij de contactloze bezorging, een snel bestelproces en de optie om bestellingen te ‘tracken’. Nike, dat onder meer gratis fitnesslessen aanbood tijdens de lockdown, eindigde op de derde plek.
 

Reacties 1


M. Termeer 10 jun, 12:21

Een lachwekkende constatering. Juist Ikea loopt achter de feiten aan als het gaat om e-commerce. Een slechte UX, slechte bereikbaarheid en levertijden van 10 werkdagen zijn daar zeer normaal.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!