Onlineversmarkt Crisp beleefde vanaf maart een flinke groeispurt door de coronacrisis. "We zijn in vijf weken verdrievoudigd", aldus medeoprichter Tom Peeters tegen Nu.nl.
Door de crisis was de vraag volgens Peeters 'nog vele malen groter dan wat wij als organisatie aankonden'. "We hadden de mazzel dat we net daarvoor waren verhuisd naar een nieuw distributiecentrum. Na een maand waren we al zo groot als we hadden gepland voor eind dit jaar." Om die reden gaat Crisp deze zomer opnieuw verhuizen, aldus de medeoprichter.
Peeters' ambitie is om van Crisp een grote speler te maken met bestaansrecht op de lange termijn. "Ik en mijn medeoprichters doen dit niet om het snel te verkopen en op een lange vakantie te gaan." Ook het maken van winst is sinds dag één onderdeel van het plan, vertelt Peeters. "Dit is niet een model waarbij je dertig jaar moet investeren en dat dan hoopt te bereiken, zoals bij Amazon. Hier zit een gezonde winstmarge en een gezond bedrijfsmodel onder."
Crisp is eind 2018 opgericht en richt zich naar eigen zeggen op kwaliteitsproducten die zoveel mogelijk uit de directe omgeving komen. In 2019 zag de voormalige RetailRookie zijn omzet vertienvoudigen. Inmiddels zijn 550 bedrijven bij het platform aangesloten, van bakkers en vissers tot gespecialiseerde pastamakers. Lees hier meer over Crisp en zijn branchegenoten.
Reacties 0