Intergamma, moeder van Karwei en Gamma, had in het begin van de coronacrisis te maken met flinke discussies met consumenten aan de deur door de strenge coronaregels. "We moesten toen veel handhaven. Er mocht maar één persoon per auto naar binnen", vertelt een woordvoerster aan RetailTrends.
Sinds de maatregelen iets vesoepeld zijn en consumenten weer samen de doe-het-zelfwinkels in mogen, is het aantal discussies afgenomen. Intergamma is er in de eerste plaats om de klanten te helpen en te adviseren in plaats van om te handhaven, daar heeft het naar eigen zeggen ook het personeel voor aangenomen.
"Veel personeel dat in de winkel werkt, heeft het van nature niet in zich om klanten op hun gedrag aan te spreken. Klanten accepteren het ook niet echt. Het maakt verschil of een politieagent je vertelt dat je iets verkeerd doet - dat hoort zo - of wanneer een winkelbediende van zeventien je zegt dat je iets anders moet doen", zegt de woordvoerster. "Dat gevoel is anders."
Detailhandel Nederland riep woensdag consumenten op om elkaar en de regels wat meer te respecteren. Bij steeds meer consumenten lijkt de aandacht voor de coronaregels wat meer te verslappen. Lees op RetailTrends meer over het hanteren van de anderhalvemeterregel in winkels.
Reacties 0