Picnic gaat producten ontwikkelen en verkopen onder zijn eigen merk. Dat laat topman Michiel Muller weten in een interview met Distrifood. Het zou gaan om artikelen zoals chips, conserven en keukenpapier.

Een team van zes man is, met hulp vanuit supermarktpartners Boni en Edeka, momenteel bezig met de designs en uitzoekwerk. “Zij weten veel over eigen merken en over supply chains, dat helpt ons nu enorm om dit voor elkaar te gaan krijgen”, aldus Muller. Picnic gaat naar eigen zeggen het eerste duurzame e-commercemerk bouwen, op het gebied van verpakkingen, receptuur en de supply chain, dat in de gehele range zal opduiken. “We bouwen niet een merk om goedkoop te zijn. We bouwen een merk dat klanten fijn vinden en dat zowel topline- als goedkope producten kent. Er zijn enorm veel kansen.”

Op dit moment verkoop Picnic alleen enkele versproducten onder eigen label. Omdat het bedrijf geen fysieke supermarkten heeft, kan het zich met zijn eigenmerk volledig op e-commerce richten. Zo hoeft er bij de verpakking geen rekening mee gehouden te worden dat het product ook in de winkel moet staan. Wanneer het Picnic-merk verkrijgbaar is, is nog niet bekend; volgens Muller moet er nog heel veel worden uitgewerkt. “We gaan het doen, dat staat vast”, zegt de topman. “Maar of we beginnen met vijf producten en de week erna weer vijf, of dat we gelijk vijftig producten aan het assortiment toevoegen, dat moeten we nog bekijken.”