H&M Group zag de afgelopen zes maanden zijn omzet met 23 procent teruglopen. Alleen al in het tweede kwartaal zag het modeconcern de omzet met vijftig procent dalen. Dat blijkt uit het halfjaarverslag van de groep.
De eerste helft van het financiële jaar noteerde H&M een omzet van 83,6 miljard Zweedse kroon, zo'n acht miljard euro. Dat is onder meer te wijten aan de winkels die door het coronavirus noodgedwongen gesloten waren. Daarom heeft het modeconcern zich meer gefocust op online, waar de omzet het eerst halfjaar van 2020 wel steeg met veertig procent.
In Nederland liep de omzet met 36 procent terug naar 1,1 miljard Zweedse kronen. H&M leed in totaal het eerste halfjaar een verlies van 3,9 miljard Zweedse kronen, zo'n 372 miljoen euro.
"Met het heropenen van onze winkels, is onze omzet sneller gaan herstellen dan we hadden verwacht. Om in het veranderde consumentengedrag dat het coronavirus teweegbrengt tegemoet te komen, versnellen we onze digitale ontwikkelingen, optimaliseren we het winkelbestand en gaan we de diverse kanalen verder integreren", aldus Helena Helmerson, ceo van H&M Group.
Reacties 0