Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Klarna, Mira en Jumbo.
Klarna
De app van Klarna heeft recent een update gehad, zodat klanten niet alleen toegang krijgen tot exclusieve deals en productlanceringen, maar ook een wensenlijst kunnen samenstellen die ze kunnen delen met vrienden en familie. De nieuwe app gaat gepaard met een campagne die aan moet tonen hoe gemakkelijk het is om bij Klarna te winkelen. In de campagne zitten daarnaast allerlei digitale winkelbelevingen en shopbare content.
Mira
Mira verzamelt normaliter productbeoordelingen van make-up en huidverzorgingsproducten, maar het platform heeft onlangs een marktplaats gelanceerd waar cosmeticamerken die door...
Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Klarna, Mira en Jumbo.
Klarna
De app van Klarna heeft recent een update gehad, zodat klanten niet alleen toegang krijgen tot exclusieve deals en productlanceringen, maar ook een wensenlijst kunnen samenstellen die ze kunnen delen met vrienden en familie. De nieuwe app gaat gepaard met een campagne die aan moet tonen hoe gemakkelijk het is om bij Klarna te winkelen. In de campagne zitten daarnaast allerlei digitale winkelbelevingen en shopbare content.
Mira
Mira verzamelt normaliter productbeoordelingen van make-up en huidverzorgingsproducten, maar het platform heeft onlangs een marktplaats gelanceerd waar cosmeticamerken die door mensen van kleur gerund worden in de spotlight gezet worden. Met de Mira-app konden al klantenreviews bekeken worden en op basis van gezichtsherkenning konden ook producten geselecteerd worden die voor jouw specifieke huid geschikt waren. Door 'Black-owned' in de zoekbalk in te vullen, krijg je alle producten die onder deze categorie vallen. Je kunt filteren op prijs en producttype.
Jumbo
De Foodcoach-app van Jumbo is voor het eerst beschikbaar gemaakt voor klanten. De app helpt fanatieke wielrenners bij het opstellen van een voedingsplan. Jumbo heeft de app samen met de A-selectie van voetbalclub PSV, staf en suporters van Team Jumbo-Visma en meerdere bewegings-, voedings- en gedragwetenschappers samengesteld. De uitrol van de app verloopt in fases. Begin 2021 moet de app ook beschikbaar zijn voor niet-sporters.