Beer in a Box denkt nog veel winst te kunnen behalen in de Nederlandse thuismarkt. De bierabonnementsservice liet eerder weten de grenzen over te willen, maar nu ligt de focus voornamelijk in ons land. Dat vertelt medeoprichter Tim Remmerswaal aan RetailTrends.
Beer in a Box is beschikbaar in Nederland en België. Onder meer de Finse en Spaanse markt stonden enkele jaren terug nog op het lijstje. "We kijken wel naar het buitenland, maar we zien dat er in Nederland ook nog heel veel te halen valt", vertelt Remmerswaal.
Die ruimte ontstaat omdat concurrenten als Beerwulf zich ook verder ontwikkelen. "je ziet dat Beerwulf, als een van de grootste concurrenten, nu is gefuseerd met de thuistap van Heineken. Op social media krijgen zij bij elke post vragen van klanten waarom hun product niet geleverd wordt, omdat deze bijvoorbeeld niet op voorraad zijn", zegt Remmerswaal.
De bierabonnementsservice stelt zo links en rechts langs Beerwulf te kunnen, te leunen op zijn positieve reviews en te overtreffen wat consumenten verwachten. "Dan kunnen wij nog heel veel winst behalen."
Beer in a Box startte begin juni een crowdfundingsactie om verdere groei te kunnen realiseren. Het geld gebruikt de voormalige RetailRookie om te kunnen groeien naar vijfduizend leden. Lees op RetailTrends het complete interview met Remmerswaal.
Ben Visser't Hooft 5 jul, 22:56