Het beste van RetailTrends: week 27

Het beste van RetailTrends: week 27

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Michiel Witteveen: 'Het moeilijke verleden ligt achter ons'
Mirage Retail Group heeft het verlies vorig jaar fors weten terug te dringen. Eindigde het moederbedrijf van Blokker in 2018 nog 344 miljoen in het rood, vorig jaar ging het om een verlies van 144 miljoen euro. Een gesprek met ceo Michiel Witteveen.

Zo is Picnic op weg naar winstgevendheid
Picnic heeft in Apeldoorn zijn zesde distributiecentrum geopend. Het is het grootste dc tot nu toe voor de onlinesuper. Medeoprichter Michiel Muller over het nieuwe dc, willen groeien en winstgevendheid.

Zo brengt Gastrovino een stukje Eataly naar Nederland
Een plek waar je Italiaanse wijnen en delicatessen kunt proeven én kopen: dat is Gastrovino’s nieuwe concept in een notendop. Een concept dat sterk lijkt op dat van Eataly, maar dan in Nederland. Zelfs de motto’s van de twee ketens lijken op elkaar. Toekomstige concurrenten? Verre van. “We hebben nauwe banden met de eigenaren van Eataly.”

Dit is de nieuwe weg die modemerk Petrol is ingeslagen
Het kledingmerk Petrol houdt niet van stilzitten. Dat deed het naar eigen zeggen niet in de kredietcrisis van 2008 en ook tijdens de coronacrisis is het merk in ontwikkeling. Sinds vorig jaar werkt Petrol, dat voor zijn kleding inspiratie haalt uit de auto- en motorbranche, aan een aangescherpte propositie waarbij duurzaamheid voorop staat. Onder de titel ‘The road to a cleaner future’ stoomt het kledingmerk zich klaar voor de toekomst.

Clan de Banlieue: een ode aan de multiculturele buitenwijk
Ooit begonnen als een schoolopdracht, inmiddels uitgegroeid tot een volwaardig streetwear brand dat vooral onder jongeren gretig aftrek vindt. Dat is Clan de Banlieue. Maar het merk wil méér dan alleen hoodies en trainingspakken verkopen. “We willen laten zien hoe mooi de multiculturele samenleving is.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!