'Consument is onverminderd negatief'

'Consument is onverminderd negatief'

Het consumentenvertrouwen is in de tweede helft van juni nauwelijks positiever geworden. Dat blijkt uit cijfers van het CBS. Wel nam de koopbereidheid licht toe. 

Vanwege de coronacrisis meet het statistiekbureau het consumentenvertrouwen twee in plaats van één keer per maand. De tweede meting over juni was de laatste extra meting. Daaruit blijkt dat het consumentenvertrouwen uitkomt op -26. In de eerste twee weken van juni kwam de vertrouwensindicator uit op -27. 

Het oordeel over het economisch klimaat bleef onverminderd negatief. De stijging van het vertrouwen met één punt is te wijten aan de koopbereidheid, die iets positiever werd: van -11 naar -8. Consumenten zijn iets minder negatief over de financiële situatie in de komende twaalf maanden en vinden de tijd voor het doen grote aankopen minder ongunstig. Het oordeel over hun financiële situatie in de afgelopen twaalf maanden is echter iets minder positief in de tweede helft van juni.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!