Mango heeft er tijdens de lockdown online zo'n 900 duizend nieuwe klanten bij gekregen. Als gevolg daarvan is de onlineomzet van de kledingketen in die periode met bijna vijftig procent gestegen.
Op dit moment heeft de webshop van de van oorsprong Spaanse modeketen zo'n zes miljoen actieve klanten. Tussen 15 maart en 1 juni groeide de onlineomzet met bijna vijftig procent ten opzichte van een jaar eerder, als gevolg van de coronamaatregelen. De retailer registreerde meer dan 140 miljoen bezoeken aan zijn e-commerceplatforms; een stijging van twintig procent ten opzichte van een jaar eerder.
"In 2019 waren de online verkopen al goed voor 24 procent van onze totale omzet", aldus ceo Toni Ruiz. "En dit jaar heeft ons e-commercekanaal de verwachte groei van twintig procent overtroffen met geweldige cijfers." Mango sloot 2019 af met een online groei van 26,7 procent, uitkomend op een onlineomzet van 564 miljoen euro. De totale omzet van het bedrijf kwam uit op ruim 2,3 miljard euro, zes procent meer dan een jaar eerder en een record voor de Spaanse modeketen.
Cok Arkesteijn 7 jul, 15:53