Alle Albert Heijn-winkels eind dit jaar voorzien van zelfscan

Alle Albert Heijn-winkels eind dit jaar voorzien van zelfscan

Alle Albert Heijn-winkels zijn tegen het einde van dit jaar voorzien van zelfscanners. Dat meldt ceo Marit van Egmond in een brief aan klanten van de supermarktketen.

In april dit jaar stelde de ceo nog dat de supermarkt zelfscanners in zoveel mogelijk filialen wilde plaatsen. Met name de sterk groeiende vraag naar digitale alternatieven bij het boodschappen doen speelt hierbij een rol.

In de brief meldt Van Egmond daarnaast ook dat de capaciteit van Ah.nl in het najaar vergroot wordt, zodat er ruimte is om 70 duizend extra bestellingen per week te verwerken. 

 

Reacties

Het wordt wel erg onpersoonlijk. Klanten met zelfscanners laten ronddwalen. Prima dat er scanners zijn voor mensschuwe klanten. Zolang het maar geen standaard wordt.

Geplaatst door Aristo KLUIVMAN op 13 juli 2020 om 13:33

@Aristo
Hoezo mensenschuw? Zelfscannen bespaart je veel tijd door de reguliere kassa's te omzeilen. Als je écht zoveel behoefte hebt aan een praatje met iemand, ga dan naar het buurthuis. Een supermarkt is daar niet voor.

Andersom vind ik dat zelfscannen wel beloond mag worden met extra korting.

Geplaatst door Seb Seb op 13 juli 2020 om 14:30

@Seb seb
AH investeerd in jouw gemak en jij wilt er extra korting voor? Je mag blij zijn dat je niet hoeft te betalen voor het gebruik van de zelfscanner.

Geplaatst door B Q op 13 juli 2020 om 14:41

Zelfscannen bespaart je inderdaad heel veel tijd, door de reguliere kassa's te omzeilen. Als ik binnenkom bij 'mijn' Albert Heijn, kan ik al gelijk de boodschappen scannen met de app van de Albert Heijn. 'Overigens, 'mijn' Albert Heijn is een andere dan die eigenlijk dichterbij voor mij is. Omdat de AH die dichterbij is, nog geen zelfscannen heeft. Ik zie in de app ook al gelijk het totaalbedrag van mijn boodschappen (handig voor als men budgetbewust boodschappen wil doen). Ik hoef dan in de app - na het scannen van alle boodschappen - alleen nog maar op betalen te klikken, de barcode bij de zelfscankassa te scannen, keuze te maken Airmiles-verzilveren, contactloos gaan betalen, bon ontvangen en ik ben zo de winkel weer uit. Voor mij juist nu extra handig, want ik val in een risicogroep voor corona. En dan vind ik het erg prettig, als ik dan de reguliere kassa op deze manier (nu even) kan vermijden.

Geplaatst door Jeroen F. op 13 juli 2020 om 16:48

Ik ga ook makkelijker naar een AH ietsje verder met zelfscan, dan naar een AH dicht bij maar dan zonder zelfscan. Er blijven altijd gewone kassa's dus ook voor dat soort persoonlijk contact blijft er een mogelijkheid.

Geplaatst door Adriaan Van Hoek op 13 juli 2020 om 17:08

@B Q
AH investeert helemaal niet in het gemak voor de klant, hoe meer mensen zelfscannen, hoe minder kassapersoneel er nodig is. It's that simple. Dat het gemak brengt is een hele mooie bijkomstigheid.

Geplaatst door Seb Seb op 14 juli 2020 om 08:58

Zolang er ook kassa blijft waar je gewoon met geld kan betalen.
Idd de wereld wordt al onpersoonlijker,en je wordt Almeer in n hoekje gezet om digitaal te betalen.

Geplaatst door Divera Bakker op 14 juli 2020 om 11:24

Misschien een idee om naast de zelfscan ook naakte cassieres in mooie lingerie in te zetten wordt het heerlijk winkelen bij AH.

Geplaatst door Puluc Regaschs op 14 juli 2020 om 19:26

Zo vanavond zuurkool met vette jus.

Geplaatst door Jan Bakaap op 14 juli 2020 om 19:31

Zelfscan kost AH heel veel geld. Winkels kampen met enorme voorrad verschillen en diefstal, de laatste tijd meer dan begroot. Ook kost het ombouwen van een winkel naar zelfscan een paar ton. Zo’n handscanner Zebra p20 kost ongeveer €750 per stuk. Daarnaast moet de digitale infrastructuur worden aangepast. Tenslotte is er meer tijd nodig om producten af te prijzen. Per saldo is de terugverdientijd een aantal jaar per winkel.

Voor klanten is zelfscannen in de meeste gevallen niet hee veel sneller. Het levert voor de klant pas echt tijdwinst bij grote boodschappen, AH mikt vooral op het idee van atonomie en zelfstandig winkelen.

Geplaatst door Stefan de Klerk op 15 juli 2020 om 17:57

Laatste nieuws









RetailTrends