Alle Albert Heijn-winkels eind dit jaar voorzien van zelfscan

Alle Albert Heijn-winkels eind dit jaar voorzien van zelfscan

Alle Albert Heijn-winkels zijn tegen het einde van dit jaar voorzien van zelfscanners. Dat meldt ceo Marit van Egmond in een brief aan klanten van de supermarktketen.

In april dit jaar stelde de ceo nog dat de supermarkt zelfscanners in zoveel mogelijk filialen wilde plaatsen. Met name de sterk groeiende vraag naar digitale alternatieven bij het boodschappen doen speelt hierbij een rol.

In de brief meldt Van Egmond daarnaast ook dat de capaciteit van Ah.nl in het najaar vergroot wordt, zodat er ruimte is om 70 duizend extra bestellingen per week te verwerken. 

 

Reacties 10


Aristo KLUIVMAN 13 jul, 13:33

Het wordt wel erg onpersoonlijk. Klanten met zelfscanners laten ronddwalen. Prima dat er scanners zijn voor mensschuwe klanten. Zolang het maar geen standaard wordt.


Seb Seb 13 jul, 14:30

@Aristo
Hoezo mensenschuw? Zelfscannen bespaart je veel tijd door de reguliere kassa's te omzeilen. Als je écht zoveel behoefte hebt aan een praatje met iemand, ga dan naar het buurthuis. Een supermarkt is daar niet voor.

Andersom vind ik dat zelfscannen wel beloond mag worden met extra korting.


B Q 13 jul, 14:41

@Seb seb
AH investeerd in jouw gemak en jij wilt er extra korting voor? Je mag blij zijn dat je niet hoeft te betalen voor het gebruik van de zelfscanner.


Jeroen F. 13 jul, 16:48

Zelfscannen bespaart je inderdaad heel veel tijd, door de reguliere kassa's te omzeilen. Als ik binnenkom bij 'mijn' Albert Heijn, kan ik al gelijk de boodschappen scannen met de app van de Albert Heijn. 'Overigens, 'mijn' Albert Heijn is een andere dan die eigenlijk dichterbij voor mij is. Omdat de AH die dichterbij is, nog geen zelfscannen heeft. Ik zie in de app ook al gelijk het totaalbedrag van mijn boodschappen (handig voor als men budgetbewust boodschappen wil doen). Ik hoef dan in de app - na het scannen van alle boodschappen - alleen nog maar op betalen te klikken, de barcode bij de zelfscankassa te scannen, keuze te maken Airmiles-verzilveren, contactloos gaan betalen, bon ontvangen en ik ben zo de winkel weer uit. Voor mij juist nu extra handig, want ik val in een risicogroep voor corona. En dan vind ik het erg prettig, als ik dan de reguliere kassa op deze manier (nu even) kan vermijden.


Adriaan Van Hoek 13 jul, 17:08

Ik ga ook makkelijker naar een AH ietsje verder met zelfscan, dan naar een AH dicht bij maar dan zonder zelfscan. Er blijven altijd gewone kassa's dus ook voor dat soort persoonlijk contact blijft er een mogelijkheid.


Seb Seb 14 jul, 08:58

@B Q
AH investeert helemaal niet in het gemak voor de klant, hoe meer mensen zelfscannen, hoe minder kassapersoneel er nodig is. It's that simple. Dat het gemak brengt is een hele mooie bijkomstigheid.


Divera Bakker 14 jul, 11:24

Zolang er ook kassa blijft waar je gewoon met geld kan betalen.
Idd de wereld wordt al onpersoonlijker,en je wordt Almeer in n hoekje gezet om digitaal te betalen.


Puluc Regaschs 14 jul, 19:26

Misschien een idee om naast de zelfscan ook naakte cassieres in mooie lingerie in te zetten wordt het heerlijk winkelen bij AH.


Jan Bakaap 14 jul, 19:31

Zo vanavond zuurkool met vette jus.


Stefan de Klerk 15 jul, 17:57

Zelfscan kost AH heel veel geld. Winkels kampen met enorme voorrad verschillen en diefstal, de laatste tijd meer dan begroot. Ook kost het ombouwen van een winkel naar zelfscan een paar ton. Zo’n handscanner Zebra p20 kost ongeveer €750 per stuk. Daarnaast moet de digitale infrastructuur worden aangepast. Tenslotte is er meer tijd nodig om producten af te prijzen. Per saldo is de terugverdientijd een aantal jaar per winkel.

Voor klanten is zelfscannen in de meeste gevallen niet hee veel sneller. Het levert voor de klant pas echt tijdwinst bij grote boodschappen, AH mikt vooral op het idee van atonomie en zelfstandig winkelen.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!