HelloFresh in de lift door coronacrisis

HelloFresh in de lift door coronacrisis

Maaltijdpakkettenbezorger HelloFresh heeft dankzij de coronacrisis een goed tweede kwartaal achter de rug. Doordat veel mensen meer thuis zijn, nam de vraag naar maaltijden flink toe.

De opbrengsten van het Duitse bedrijf lagen tussen de 965 en 975 miljoen euro, blijkt uit voorlopige cijfers. Dat is veel meer dan vorig jaar, toen de omzet 436,7 miljoen bedroeg. De brutobedrijfswinst kwam ook veel hoger uit: tussen de 145 en 155 miljoen, tegenover 18,3 miljoen euro een jaar geleden. De resultaten overtreffen de verwachtingen.

HelloFresh stelt de prognoses voor de rest van het jaar bij. Waar het bedrijf eerst uitging van een omzetgroei van tussen de 40 en 55 procent, wordt nu een groei van tussen de 55 en 70 procent verwacht. 

Hello Fresh werd eind 2011 opgericht in Berlijn en is inmiddels in dertien landen actief, waaronder in Nederland.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!